Vanha 23.02.07, 10:35   #201 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2003
Viestejä: 200
Miten nopeasti tuo moottori voi leikata kiinni liikkeellelähdöstä, tai voiko tulla jotain vauriota ilman että se ei vielä leikkais lopullisesti kiinni? Ite tuli tuossa yks päivä melko kylmiltään lähdettyä Seatilla ajeleen (ei omalla), minuutin-parin pidin tyhjäkäynnillä. Aikalailla heti liikkeelle lähdettyä kuului pari kertaa semmonen varsin ikävä metallinen skriiiik-ääni. En sit kyl 20 minsan ajelulla mitään ongelmia huomannut. Katoin siin sit vasta jälkikäteen et pakkastakin oli ollut jotain reilut -25 astetta.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 11:11   #202 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2001
Viestejä: 5713
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bargain
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja henpecked
Nissan taitaa olla japskeista laaduttomin.
Esson baareissa puhuvat että Mitsu olisi.
Näin sanoo myös omat kokemukset.

Vanhempien mitsu lancer, ajettu jotain 230 megametriä, päätyi romuttamolle 12 vuoden iässä koska tuli muutama pahempi vika samoihin aikoihin(mm. moottorinohjausboksi hajosi), todettiin ettei kannata korjata koska korjaus olisi tullut about yhtä kalliiksi kuin auton arvo. Ja varaosia ei saanut halvalla käytettynä koska selvisi että samat osat hajonneet järjestäen muiltakin..

Oma corolla porskuttaa 13 vuoden iässä, 207 megametriä ajettu, pari pikkuvikaa ollut, n. 200e eurolla tuota on korjattu mutta muuten todella hyvässä kunnossa ja ainoat osat jotka osoittavat vanhenemisen merkkkejä ovat turvavöidenpalautusrullien jouset.


Mutta nissanissa on tainnut laatu hiukan laskea, ne 80-90-luvun vaihteen kulmikkaat sunnyt tuntuivat kestävän mitä tahansa, uudet oikkuilevat enemmän. ( tosin olen kyllä kaverin kulmikasta sunnyä pariin kertaan hinannut, laturi sekä kytkin hajonneet jossain 18 vuoden, 300 megametrin jälkeen )


___________________________________
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 11:13   #203 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2006
Viestejä: 854
Todennäköisesti tuo kone alkaa syömään öljyä, ei nimittäin -25°C öljyt ole kovin notkeassa muodossa. Minä pistän auton pakkasella käyntiin ja polttelen tupakin siinä odotellessa ennenkuin lähden ajamaan niin rupeaa konekin olemaan lämmin, eikä lasit huurru heti sadanmetrin jälkeen.

Näinpä tuossa yks päivä kun mannet pistä mersun tulille ja pakkasta oli reilut 20° samantien kun lähti käyntiin niin kaasu pohjaan ja huudatti sitä yhtäsoittoa ~20s ja sitten lähti ajamaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 12:49   #204 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 770
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bargain
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja henpecked
Nissan taitaa olla japskeista laaduttomin.
Esson baareissa puhuvat että Mitsu olisi.
...
Vanhempien mitsu lancer, ajettu jotain 230 megametriä, päätyi romuttamolle 12 vuoden iässä koska tuli muutama pahempi vika samoihin aikoihin(mm. moottorinohjausboksi hajosi), todettiin ettei kannata korjata koska korjaus olisi tullut about yhtä kalliiksi kuin auton arvo. Ja varaosia ei saanut halvalla käytettynä koska selvisi että samat osat hajonneet järjestäen muiltakin..
Kaverilla oli lancerista mennyt ohjausboksi, ja syyllinen ilmeisesti oli hajonneet konkat, jotka pystyy osaava henkilö vaihtamaan aika helpostii. Tuo vikahan taisi löytyä myös jostain hyundaista, jossa oli sama ohjausboksi. Itselle jäänyt fiilis, että mitsut ovat japseista parhaimpia ajaa, mutta heikoimpia tekniikaltaan.

Onhan tuossa tänä talvena tullut muutamat autot, jotka ovat päästäneet savut pellolle. Tietysti pitää muistaa lämmittää autoa(tyhjäkäynnillä) aina ennenkuin lähtee liikenteeseen, ja ajaa ensimmäiset kilometrit pintakaasulla, kun ei nuo voimansiirronkaan öljyt pakkasella mitään notkeita ole. Joskus vaan kattonut kauhulla, kun ihmiset painaa täysiä menemään ihan kylmällä koneella. Kyllä ainakin oman auton ohjekirjassa varotellaan kuormittamasta kylmää konetta liikaa.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 13:54   #205 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2000
Viestejä: 482
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Oma corolla porskuttaa 13 vuoden iässä, 207 megametriä ajettu, pari pikkuvikaa ollut, n. 200e eurolla tuota on korjattu mutta muuten todella hyvässä kunnossa ja ainoat osat jotka osoittavat vanhenemisen merkkkejä ovat turvavöidenpalautusrullien jouset.
20 vuotias 12 venttiilicorolla, mittarissa _vain_ 370 megametriä. Tekniikka käy ja kukkuu "kuin uusi". konetta ei koskaan avattu. (ainut normaalista poikkeava vaihtuva osa on ryyppyelementti, joka tuossa mallissa on tyyppivika ja sekoaa ennemmin tai myöhemmin.) Koppa sitävastoin vaatii vuosi vuodelta enemmän ja enemmän laittoa.

Jos tuo museoautojen alaikärajan muutos ei olisi niin selviö, ostaisin tuon isukilta vaikka seisomaan. Viiden vuoden päästä nuokin alkavat olla katoavaa kansanperinnettä ja lahoavien koppien takia katoavat liikenteestä. (DX:t ovat jo lähestulkoon kadonneet.) TIetysti enempi tuolla on tunnearvoa kuin käytännön arvoa. Laitot alkavat maksaa enemmän kuin mitä auton todellinen arvo on.




___________________________________
Me olemme murosta, Emme siis kärjistä asioita ikinä.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 16:03   #206 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10207
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bargain
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja henpecked
Nissan taitaa olla japskeista laaduttomin.
Esson baareissa puhuvat että Mitsu olisi.
Mutta nissanissa on tainnut laatu hiukan laskea, ne 80-90-luvun vaihteen kulmikkaat sunnyt tuntuivat kestävän mitä tahansa, uudet oikkuilevat enemmän. ( tosin olen kyllä kaverin kulmikasta sunnyä pariin kertaan hinannut, laturi sekä kytkin hajonneet jossain 18 vuoden, 300 megametrin jälkeen )
Yhä enemmän Nissaneissa on Rellun osia niin ei tartte ihmetellä.



___________________________________
Myytävänä: leffoja ja muuta sekalaista
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 16:40   #207 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10097
Englannissa valmistetut nissanit on vikaisempia :|


___________________________________
P4 530 @ 3.9GHz >> Asus P5N32-SLI SE Deluxe >> 7600GT >> 2GB DDR2 >> M-audio Delta Audiophile 2496
#overclocking.fi @ Quakenet Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 16:53   #208 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/1999
Viestejä: 1239
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Vanhempien mitsu lancer, ajettu jotain 230 megametriä, päätyi romuttamolle 12 vuoden iässä koska tuli muutama pahempi vika samoihin aikoihin(mm. moottorinohjausboksi hajosi), todettiin ettei kannata korjata koska korjaus olisi tullut about yhtä kalliiksi kuin auton arvo. Ja varaosia ei saanut halvalla käytettynä koska selvisi että samat osat hajonneet järjestäen muiltakin..


pikainen visiitti eräälle asiantuntevalle foorumille ois kertonut sen, että sellasen boksin pystyy fixaamaan muutamalla kympilla kuntoon ja sen jälkeen se kestääkin. ihan tyyppivika 80/90 lukujen taitteen ruiskumitsuissa...


___________________________________
e6300@3.2Ghz, 1Gt Corsair, GF7600GT, 320+160 Gt Sata-2
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 17:12   #209 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2001
Viestejä: 93
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teme
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Vanhempien mitsu lancer, ajettu jotain 230 megametriä, päätyi romuttamolle 12 vuoden iässä koska tuli muutama pahempi vika samoihin aikoihin(mm. moottorinohjausboksi hajosi), todettiin ettei kannata korjata koska korjaus olisi tullut about yhtä kalliiksi kuin auton arvo. Ja varaosia ei saanut halvalla käytettynä koska selvisi että samat osat hajonneet järjestäen muiltakin..


pikainen visiitti eräälle asiantuntevalle foorumille ois kertonut sen, että sellasen boksin pystyy fixaamaan muutamalla kympilla kuntoon ja sen jälkeen se kestääkin. ihan tyyppivika 80/90 lukujen taitteen ruiskumitsuissa...
Tyttökaverin isä roplaa käytettynä maahantuotuja koneita, kaivureita yms. ja sanoi että kannattaa alkaa korjaan noita ohjausbokseja jos osaa. Hyvät hinnathan ne repii niistä uusista. Ite vois joskus kokeilla jos sattuis saamaan jonkun boxin käsiin, ainut miinus että kytkentäkaavioita noihin ei saa varmasti mistään


___________________________________
Mikä v*tun ihku?
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 17:16   #210 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2001
Viestejä: 509
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rootB
Miten nopeasti tuo moottori voi leikata kiinni liikkeellelähdöstä, tai voiko tulla jotain vauriota ilman että se ei vielä leikkais lopullisesti kiinni? Ite tuli tuossa yks päivä melko kylmiltään lähdettyä Seatilla ajeleen (ei omalla), minuutin-parin pidin tyhjäkäynnillä. Aikalailla heti liikkeelle lähdettyä kuului pari kertaa semmonen varsin ikävä metallinen skriiiik-ääni. En sit kyl 20 minsan ajelulla mitään ongelmia huomannut. Katoin siin sit vasta jälkikäteen et pakkastakin oli ollut jotain reilut -25 astetta.

Starttimoottorin solenoidi vaan jumittaa. Se startin hammasratas
jää pyörimään hetkeksi vauhtipyörän hammaskehän mukaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.02.07, 17:42   #211 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2004
Viestejä: 122
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petepeluri
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomih
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petepeluri
Paskaa laatua jos ei kestä, jopa Opelissa kestää :P
Jos vaan sähkölaiteet kestää tankin loppuun ;D Voi olla haaste ainakin, jos kyse on uudesta astrasta.
Vuoden 1990 Opel Kadetin bensapumppu kyllä kestää vaikka imisi tyhjää, on se nipponi aika heikko jos ei kestä.
Pahoittelen offtopiccia, mutta oli pakko. :D

Ooppeli biisi hahaha
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-18010



___________________________________
Kasvaa se mies räkänokistakin, vaan ei murottajista. ------- Aliquando insanire iucundrum est.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +2. Kello on nyt 05:45.