Vanha 03.09.06, 17:22   #51 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 481
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Tuo passatin dieselvero : 513,56e / vuosi on otettu suoraan volkswagen.fi - sivulta, joten saattaa olla väärinkin :)


___________________________________
Bensiini vs. diesel laskuri
  Vastaa lainaten
Vanha 03.09.06, 17:50   #52 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 08/2003
Viestejä: 554
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topsi
Tuo passatin dieselvero : 513,56e / vuosi on otettu suoraan volkswagen.fi - sivulta, joten saattaa olla väärinkin :)
Todennäköisesti oikein, kun tuohon lisää vielä sen 127?/vuosi perusveroa.




___________________________________
MuroBBS haku
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 10:32   #53 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2006
Viestejä: 0
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Itselläni Volvo V70 bi-fuel. Kaasulla ajettaessa tulee himpun verran halvemmaksi kuin Diesel, mutta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa. Ja samalla luonto kiittää kun päästöt vähenee...
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 11:18   #54 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2002
Viestejä: 106
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Turpokiisseli. Khyll se perus 1.6 farkun viivois jättää...


___________________________________
W.P !
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 11:46   #55 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2001
Viestejä: 155
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bi-fuel
Itselläni Volvo V70 bi-fuel. Kaasulla ajettaessa tulee himpun verran halvemmaksi kuin Diesel, mutta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa. Ja samalla luonto kiittää kun päästöt vähenee...
Mm joopajoo. Yksihän auto sen ratkasee :) Taida paljoa väliä olla millä sinä ajelet, kun miljoona muuta ajelee niillä 80-luvun corolloilla.

Ei sillä, että siitä haittaakaan olisi kyllä.




___________________________________
Naamaan vaan
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 12:06   #56 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2002
Viestejä: 269
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topsi
Sellainen autohan on harvoin taloudellisesti järkevä, jossa on kaksi identtistä turboa, jotka ahtavat yhtä aikaa. Yleensä aina yksi iso on parempi kuin kaksi pientä.
Niin no, kahdella pienemmällä turbolla(toimivat ne sitten vaiheittain tai yhtäaikaa) saadaan yleensä parempi alakierrosvääntö kuin yhdellä isolla.

edit: niin ja alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Itse en enää millään jaksa ajaa perus bensamopoilla. Alakierrosväännön puute on jotain aivan järkyttävää ja tekee ajamisesta tympeän tapahtuman. Kyllä vain kunnon diesel ja mieluiten automaatti on vain loistava yhdistelmä(Passatin 2.0 TDI+DSG, siinä on hehkuttamisen arvoinen yhdistelmä).

___________________________________
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät
tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä.
Turhaa hifistelyä.
-Jouni Hynynen, Kotiteollisuus
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 20:15   #57 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2005
Viestejä: 150
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Osta iso bensakone ahtimella, jos voimaa haluat. Vääntöä tai hevosia, aivan sama.
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 20:18   #58 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2002
Viestejä: 134
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Valtionvarainministeriö puuhaa uutta auton saastuttavuuteen perustuvaa käyttömaksua. Ilmeisesti dieselistä tulossa kannattavampi vaihtoehto, kuin nykyään. Kannattaa odottaa ja katsoa mitä päätöksiä sieltä tulee.
  Vastaa lainaten
Vanha 07.09.06, 22:04   #59 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/1999
Viestejä: 39
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bi-fuel
Itselläni Volvo V70 bi-fuel. Kaasulla ajettaessa tulee himpun verran halvemmaksi kuin Diesel, mutta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa. Ja samalla luonto kiittää kun päästöt vähenee...
Ahaa, meilläkin on tuo auto, vm. -03. Se eka biokaasumetaania käyttävä auto Suomessa...

Tosiaan kannattaa ostaa nyt (tai tuoda käytetty) kaasuauto joka käyttää metaania ja bensaa, koska lähitulevaisuudessa näitä autoja tulee näkymään entistä enemmän Suomenkin teillä. Ja jälleenmyyntiarvo kohoaa pilviin.

  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 07:36   #60 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 4243
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bowtie81
no mitä sitä vertaamaan 2.5l bensaturboon, moniko diesel edes on 2.5l henkilöautoissa? Mutta kyllä 1.9:llä jättää ainakin s40 2.0t, eli matalapainemallin, ja diesel ei ole edes lastutettu.
edit: joo voi se 6 vaihde toimia joillain välityksillä jopa kaupungissa, riippuen kuinka lujaa siellä päästelee;-) Mutta mä olen ajanut jopa 12:a vaihteella kaupungissa, siinä olis autolehden toimittajalla pohtimista.
Joo no 2.5TDI, D5 ja 2.4D löytyy Volvoista. D5 ja 2.4D on samankokoiset kuin vastaavat bensakoneet, kuten 2.4T ja T5.

Ootko ihan testaamalla testannut kellolla mittaamalla että jättää 2.0t:n, vai perustuuko väittämä johonkin "fiilikseen"? Jättääkö myös T4:n, joka on valmistusvuodesta riippuen 1.9 tai 2.0 litrainen?


___________________________________
Sisällysluettelo:
AMD Athlon 64 X2 EE 3800+ | 2 * 512 MB DDR2-533 | Asus M2N-E | GeForce 6200LE | Seagate 7200.9 80GB | Seagate 7200.7 120GB | Antec P180B | Antec NeoHE 550W
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 08:33   #61 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2006
Viestejä: 221
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Voiko olla paskempaa sijoitusta kuin auto ja tietotekniikka?


___________________________________
Olen uusi asiakirjoittaja
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 09:02   #62 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2002
Viestejä: 49
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutemi
Voiko olla paskempaa sijoitusta kuin auto ja tietotekniikka?
On. Mieti miten paljon elämänlaatu heikkenisi jos noihin kahteen ei mitään sijoittaisi. Parantunut elämänlaatu pieksee paskat ulos jostain säälittävistä euromääräisistä tuottoprosenteista.


___________________________________
Bush '04!
Voitto tuli, kiitos kannatuksesta.
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 09:11   #63 (linkki)
T14
 
Rekisteröitynyt: 10/2000
Viestejä: 397
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

http://www.tuulilasi.fi/hankkiminen/?subarea=bdlaskuri
Tuolta löytyy jonkinmoinen laskuri Tuulilasin toteuttamana (Bugmenot: sta löytyy tunnukset).

Tuolla, kun laskin Audi A4 1.8TQ:n ja 1.9TDIQ Avantin eroja, vuodessa 10000km maantiellä ja 10000 kaupungissa, eilisen keskihinnoilla (polttoaine.net), niin:
KILOMETRIMÄÄRÄ, JOSSA POLTTOAINEKULUJEN SÄÄSTÖ LEIKKAA KÄYTTÖVOIMAVERON (ent. DIESELVERO)
Eritelty Yhdistetty
8533 km 9473 km
(en oikein tiedä mitä nuo eritelty ja yhdistetty meinaavat :) )

Eli alle 10000 km:n kohdalla on jo käyttövoimavero säästetty. Hankintahintaa en mukaan laskenut, kun pitäisi selvitellä aika paljon hintatasoja. Nyt tyytyväisenä reilun kuukauden dieselillä ajellut :)


___________________________________
[color]Hmmm..... ;)[/color]
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 09:27   #64 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2006
Viestejä: 221
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TwinSpark
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutemi
Voiko olla paskempaa sijoitusta kuin auto ja tietotekniikka?
On. Mieti miten paljon elämänlaatu heikkenisi jos noihin kahteen ei mitään sijoittaisi. Parantunut elämänlaatu pieksee paskat ulos jostain säälittävistä euromääräisistä tuottoprosenteista.
Hyviä pointteja, osui ja upposi


___________________________________
Olen uusi asiakirjoittaja
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 10:21   #65 (linkki)
jnf
 
Rekisteröitynyt: 06/2002
Viestejä: 239
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutemi
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TwinSpark
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutemi
Voiko olla paskempaa sijoitusta kuin auto ja tietotekniikka?
On. Mieti miten paljon elämänlaatu heikkenisi jos noihin kahteen ei mitään sijoittaisi. Parantunut elämänlaatu pieksee paskat ulos jostain säälittävistä euromääräisistä tuottoprosenteista.
Hyviä pointteja, osui ja upposi
Kukin laittaa rahansa mihin haluaa.

Sitä en vain itse ymmärrä, että ostetaan noin 30ke:n auto ja pohditaan että se kuluttaa niin ja niin vähän & säästöä tulee näin näin paljon verrattuna toiseen moottorivaihtoehtoon/polttoaineeseen. Eiköhän se ole ihan sama tuollaisessa 15tkm/vuosi ajossa että mitä se auto kuluttaa. Arvonaleneminen kun on luokkaa 2te/vuosi+merkkihuollot+kalliit vakuutukset jne. Näin vaan siis ihan päästä heitettynä.

Mietinnän ymmärrrän silloin jos ajokilometrejä kertyy esim.300tkm/6v, tällöin kannattaa jo laskeskella millä ajelee ja minkä painoarvon antaa ajomukavuudelle tai kestävyydelle.

Ekologisuus autoilussa on nykyään melkoisen lapsenkengissä. Kaupataan vähäpäästöisiä autoja mainoksilla "säästä ympäristöä", mutta suurin osa vaihtaa autoa kuin kenkiä 2-6v:n aikavälillä. Ei ole ekologista ei(auton valmistukseen kun palaa melkoisesti energiaa). Eikö olisi järkevämpää ostaa auto ja ajaa sillä noin 15v. Siinä voisi jo ympäristökin säästyä, jos auto varustettu esim. katalysaattorilla ja auto pidettäisiin muuten kunnossa.

Alkuperäisenn kysymykseen on vaikea antaa suoraa vastausta. Tulevaisuutta kun on vaikea ennustaa. Öljyn/bensan hinta nousee mitä luultavimmin ja uusien ekopolttoaineiden tuleminen on vähän niin ja näin(verohelpotukset sun muut). Itse ajelisin varmaankin jollain pihillä 1.6l nuhapumpulla 5+ vuotta(oli se sitten bensa tai diesel) ja katsoisin sitten asiaa uudelleen. Verotuskin kun voi muuttua päästöjä & pientä litratilavuutta suosivaksi.

-jnf


___________________________________
Epox 8k3a+,xp1700+, 1024mb Kingston, Barracuda IV60+80+80+80, 8500le, CM752ET...yms...
  Vastaa lainaten
Vanha 08.09.06, 12:52   #66 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/1999
Viestejä: 39
Re: Auto, mutta millä käyttövoimalla?

jnf:
"Ekologisuus autoilussa on nykyään melkoisen lapsenkengissä. Kaupataan vähäpäästöisiä autoja mainoksilla "säästä ympäristöä", mutta suurin osa vaihtaa autoa kuin kenkiä 2-6v:n aikavälillä. Ei ole ekologista ei(auton valmistukseen kun palaa melkoisesti energiaa). Eikö olisi järkevämpää ostaa auto ja ajaa sillä noin 15v. Siinä voisi jo ympäristökin säästyä, jos auto varustettu esim. katalysaattorilla ja auto pidettäisiin muuten kunnossa."

"Alkuperäisenn kysymykseen on vaikea antaa suoraa vastausta. Tulevaisuutta kun on vaikea ennustaa. Öljyn/bensan hinta nousee mitä luultavimmin ja uusien ekopolttoaineiden tuleminen on vähän niin ja näin(verohelpotukset sun muut). Itse ajelisin varmaankin jollain pihillä 1.6l nuhapumpulla 5+ vuotta(oli se sitten bensa tai diesel) ja katsoisin sitten asiaa uudelleen. Verotuskin kun voi muuttua päästöjä & pientä litratilavuutta suosivaksi."


Ekologisuus on lapsenkengissä Suomessa. Olet oikeassa siinä että auton valmistukseen kuluu energiaa mutta sähkön muodossa olevan energian saa tuotettua ympäristöystävällisesti biokaasulla.
Biokaasumetaania käyttävä auto ei saastuta ollenkaan, esim. Ruotsissa on hiilidioksidivero muilla polttoaineilla paitsi biokaasumetaanilla.

Kyllä bi-fuel autot tai pelkästään kaasua käyttävät autot tulevat lisääntymään Suomessakin. Ekologisista polttoaineista biokaasupohjaista metaania tulemme saamaan huoltoasemilta ensimmäisenä. Jyväskylän seppälään on tulossa ensimmäinen julkinen biokaasumetaanin tankkauspiste vielä tänä vuonna tai ensi vuoden alussa. Biokaasupohjaisella metaanilla ajettaessa ei tarvitse maksaa veroja enää, paitsi ehkä alv.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +3. Kello on nyt 15:14.