Vanha 15.07.13, 10:22   #26 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2004
Viestejä: 1825
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yero Näytä viesti
Tuota huonoa palvelua en ymmärrä lainkaan, mutta tähän kommentti



Tarjouksen tekeminen on iso työ. Jos yrittäjä tietää/aavistaa olevansa yksi kymmenestä tarjoajasta, niin vähän täytyy miettiä kannattaako lähteä tarjoamaan. Tämä maaurakointi on myös todennäköisesti aikataulukriittinen juttu, ja jos samalle ajankohdalle on jo kapasiteetti myyty, niin se on myyty.
Aivan, ja tarjouspyyntö on aina pyyntö. EI VAATIMUS
__________________
eteenpäin...
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 11:02   #27 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2009
Viestejä: 332
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jjx Näytä viesti
Yrittäjän vinkkelistä tässä ei nyt ole kyse siitä, että jos vastaa sähköpostiin niin saa 10k€ keikan. Jos lähetitte esimerkiksi viidelle firmalle tarjouspyynnöt niin yrittäjän odotusarvo onkin luokkaa 8k€/5, eli 1600€ (ellei sitten ole varma että tekee paremman tarjouksen kuin muut).
Tarjouspyyntöön vastaaminen ei tietenkään tarkoita varmaa keikkaa yrittäjälle, mutta vastaamatta jättäminen tarkoittaa varmaa keikan menettämistä. Koska tarjouspyyntöön vastasi vain muutama yritys, pelkällä vastaamisella pääsi jo kolmen joukkoon (autokaupoissa ja sokkeliurakassa kahden joukkoon) joista toimittaja valittiin. Nopealla reagoinnilla ja hyvällä asiakaspalvelulla on taas helppo erottua tuosta joukosta edukseen jolloin todennäköisyys kauppojen syntymiselle paranee vaikkei oma tarjous aivan edullisin olisikaan.

Vai kuinka yrittäjää, joka tarjoaa ei hinnoiteltua ja vakioimatonta tuotetta kuten maanrakennus, tulisi lähestyä jos ei sitten tarjouspyynnöllä? Pitäisikö soittaa vain, että "kone paikalle, raha ei ole este" ja maksaa 200€/h kaivinkonetyöstä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jjx Näytä viesti
Ja sitten tietenkin se tarjouspyyntöihin usein liittyvä ongelma, että onko homma speksattu niin hyvin että siihen voi mielekkään tarjouksen antaa ilman että käyttää vielä erikseen aikaa asian selvittelyyn ennen tarjouksen tekemistä.
Tässä tapauksessa mielestäni oli, eli tarjouksen mukana meni rakennuksen pohja- ja perustuskuvat, viemäröintikuvat ja asemakaava tekstuaalisen selityksen kera. Tarjouksen tehneille yrittäjillä riitti yksi jälkisoitto puuttuvien lisätietojen kysymiseen.

Jos taas tarjouspyynnössä ei ole riittävästi tietoja tarkan tarjouksen tekemiseen, niin ainahan voi:
- vastata ja pyytää lisätietoja tarjouspyyntöä varten (myyjän perustyötä),
- ilmoittaa ettei annetuilla tiedoilla voi tarjota kiinteähintaista urakkaa, mutta antaa työmääräarvio ja tarjota työtä tuntihintaisena,
- tai mikäli keikka ei vain kiinnosta, voi vastata ettei pystytä tällä kertaa tekemään tarjousta.

Markkinointimielessä oleellista on kuitenkin aina vastata asiakkaan tarjouspyyntöön. Nyt nuo 7 vastaamatonta yrittäjää ovat itsellä "mustalla listalla", joilta ei tule jatkossakaan otettua töitä koska heitä ei työt kiinnosta, eikä niistä tule myöskään kerrottua (positiivisessä mielessä) tuttaville jotka etsivät paikallisia urakoitsijoista. Pelkällä "Valitettavasti seuraavat 4kk ovat loppuunmyytyjä." vastauksella olisi välttänyt negatiivisen kuvan syntymisen.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 11:07   #28 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 143
Kaverini myy kodinelektroniikkaa ison ketjun keskisuuressa myymälässä. Kertoi, että varsin monia tuotteita (erityisesti puhelimia) myydään miinuskatteella. Jostain halpisnokioista tulee vaan persnettoa.
Työssään on erittäin hyvä ja asiakkaille myös kohtelias. Kuitenkin sanoo, että joku puolen tunnin tenttaus 30 euron matkapuhelimen (josta liike ottaa takkiin) ominaisuuksista ja esim vaatimus siitä, että myyjä siirtää vanhasta puhelimesta numerot uuteen asiakkaan puolesta alkaa vituttamaan. Aika epätodennäköistä, että tällaiset asiakkaat jatkossakaan tuovat miljoonia euroja kauppaan mukanaan jatkossakaan.
Oletusarvoisesti toki kauppiaiden ja myyjien tulisi olla kohteliaita ja avuliaita ja en tosiaan ymmärrä tuotteen myymättä jättämistä kun kauppa on vielä auki mutta kyllä joskus asiakkaallakin olisi syytä katsoa peiliin.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 11:17   #29 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2001
Viestejä: 1402
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jzzo Näytä viesti
Kaverini myy kodinelektroniikkaa ison ketjun keskisuuressa myymälässä. Kertoi, että varsin monia tuotteita (erityisesti puhelimia) myydään miinuskatteella. Jostain halpisnokioista tulee vaan persnettoa.
Työssään on erittäin hyvä ja asiakkaille myös kohtelias. Kuitenkin sanoo, että joku puolen tunnin tenttaus 30 euron matkapuhelimen (josta liike ottaa takkiin) ominaisuuksista ja esim vaatimus siitä, että myyjä siirtää vanhasta puhelimesta numerot uuteen asiakkaan puolesta alkaa vituttamaan. Aika epätodennäköistä, että tällaiset asiakkaat jatkossakaan tuovat miljoonia euroja kauppaan mukanaan jatkossakaan.
Oletusarvoisesti toki kauppiaiden ja myyjien tulisi olla kohteliaita ja avuliaita ja en tosiaan ymmärrä tuotteen myymättä jättämistä kun kauppa on vielä auki mutta kyllä joskus asiakkaallakin olisi syytä katsoa peiliin.
Hmmm.. Meillä ainakin on katteet parhaita noissa halpiksissa, "premium" kamat menee aika surkealla katteella, joten niihin pitää saada menemään kuoria sun muuta roskaa mukaan että kannattaa edes jollain tasolla.
Premium tuotteista vielä sen verran että applen kamoja en myy, jos ei asiakas kysy erikseen. Kate on noissa vielä huonompi kuin muissa vastaavissa roinissa.
Kaikki missä on omena niin niistä jä vähiten käteen kaupalle...

Tuo toinen boldattu kohta on kyllä ainakin osin totta, välillä joutuu vääntämään asiakkaalle rautalangasta jonkun halvan romun kanssa että se asiakas ei tule 5min. päästä takaisin kysymään että miten se menee päälle...

Välillä kyllä on näitä tyyppejä, jotka tulee ja ostaa jotain halpaa paskaa, mutta toisena päivänä tulevat osoittamaan suurinta ja kauneinta töllöä ja sanoo hintaa katsomatta että ottaa tuon.
__________________
Jukka Ojanpelto: "Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
-Zed's Ed baby, Zed's Ed-
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 11:21   #30 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2009
Viestejä: 1800
Jos vastaan ihan otsikkoon, päin helvettiä menee.

Tilastokeskus - Konkurssit
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 11:55   #31 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2009
Viestejä: 708
En tiedä yhtään yritystä jossa olisi töissä erityinen tarjouspyyntövastaava.

Ainakin meidän firmassa palvellaan pihaan ajavat IRL-asiakkaat ensin ja sitten jos aikaa jää niin vastaillaan sähköposteihin. Kuten jo sanottua, tarjouspyyntöihin vastaaminen on iso työ, se on kaikesta muusta IRL-tärkeästä pois. Aika harvoin noista tarjouspyynnöistä meillä mikään johtaa mihinkään, laitan nimittäin tiukat listahinnat niihin. Jos hinnasta haluaa tingata, niin voi tulla naamatusten vänkäämään. Palvelua saa rahalla.

Tuota "noin 10 min" ennen sulkemisaikaa-juttua en ymmärrä ja toisaalta myös ymmärrän. Pienissä yrityksissä se kaupan aukioloaika = yrittäjän työaika. Kun olet 11 tuntia 45 minuuttia palvellut hyvin asiakkaita ja hoitanut myymälää, on siinä vaiheessa jo ns. takki auki. Ei ole itselläkään mitään asiakaspalvelun tähtihetkiä olleet ne päivän viimeiset asiakkaat. Tosin palvelusta en ole kieltätynyt, tinkaamisesta kylläkin. Toisin kuin yleisesti luullaan, yrittäjän vapaa-aika ei ole nollan euron arvoinen.

Meneekö palkansaajilla liian hyvin kun monia ei kiinnosta tulla iltaisin ja viikonloppuisin töihin?
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:08   #32 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2013
Viestejä: 797
Kyllähän ne tulee viikonloppuisin. +100% pyhäylitöistä, +100% viikkotuntien ylittämisestä ja +100% menetetystä vapaa-ajasta.

Itse en ole yrittäjä, mutta olen nähnyt kun kaverille tuli tarjouspyyntö sähköpostiin. Vastaanottajina taisi olla 27 eri yritystä ja sitten viestissä oli hinta joka hänelle oli tarjottu jostain ja viestin pääpointti oli että kuka pystyy tekemään vielä halvemmalla. Vajaan puolen vuoden päästä tuli uusi samanlainen tarjouspyyntö mutta korjaus-urakasta. Oli mennyt se halvin ilmeisesti vituralleen. Muutenkin itse jos on pitänyt tarjouspyyntö tehdä, olen kävellyt liikkeeseen tai soittanut sinne, välillä on ilmoitettu melkein alkuun että ei ole resursseja yms ja välillä on jatkettu neuvotteluja.

Tuo "10 min" on myös hauska juttu, periaatteessa silloin pitäisi myös palvella, mutta toisaalta on vähän hommia vielä mitä pitäisi tehdä. Sitten paikalle pamahtaa joku kyselemään jostain 5€ kikkareesta ja katselee sitä pitkän aikaa, sitten rupeaa tinkaamaan kun Ebaysta sen saisi 3.5€. Välillä kuulemma vaatteiden yms. suhteen käydään kokeilemassa liikkeessä (ellei ole liikkeessä, pyydetään tilaamaan) sitten ilmoitetaan että taidanpa tilata netistä kun siellä on sen 2€ halvempi.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:32   #33 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2012
Viestejä: 178
Tarjouspyyntökulttuuri on muutenkin aika hanurista, joka ei välttämättä tule yhtään halvemmaksi kuin normityönä teetetty. Itse teen b2b-tarjouksia työssäni ja todella usein tilanne on se, että asiakkaan olisi kannattanut tilata suoraan, ilman mitään tarjouspyyntöjä. Tarjoukseen kun joudutaan laskemaan aina virhemarginaali, ettei mene persnetolla. Tuntityönä teetetty homma laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan ja se siitä. Lisäksi siihen muutaman tonnin tarjouksen laskemiseenkin menee aikaa, joka pitää saada laskettua siihen tarjoukseen mukaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:39   #34 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 12/2012
Viestejä: 7321
Kyllähän tuntiveloituksellakin tehtävästä työstä pitää tehdä aina joku tarjous.

Ongelmanahan on luottamus. Jos kaikkiin voisi luottaa, kaiken voisi myös teettää tuntiveloituksella.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:47   #35 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2012
Viestejä: 178
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paplo Näytä viesti
Kyllähän tuntiveloituksellakin tehtävästä työstä pitää tehdä aina joku tarjous.

Ongelmanahan on luottamus. Jos kaikkiin voisi luottaa, kaiken voisi myös teettää tuntiveloituksella.
Joo, kyllähän tuntihinnat pitää kertoa, mutta se ei vie aikaa niin hirveästi kuin tarjouksen laskeminen. Nopeimmat ja helpoimmat tarjoukset on luokkaa CNC-koneistus maksaa tämämän verran tunnissa, ja tunteja menee ehkä kymmenen, saattaa mennä enemmän, mutta saattaa mennä vähemmän.

Tällä alalla olen huomannut, että pienien firmojen kanssa on pääsääntöisesti mukavampi toimia, kun he tietävät tuntihinnan, niin hyväksyvät sen ja se on siinä. Isot firmat yrittävät huudattaa tuntihintoja pienissäkin töissä alemmas ja alemmas, vaikka kyse ei välttämättä ole kuin muutaman satasen/tonnin työstä.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:47   #36 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2004
Viestejä: 1825
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen_mies Näytä viesti
En tiedä yhtään yritystä jossa olisi töissä erityinen tarjouspyyntövastaava.

Ainakin meidän firmassa palvellaan pihaan ajavat IRL-asiakkaat ensin ja sitten jos aikaa jää niin vastaillaan sähköposteihin. Kuten jo sanottua, tarjouspyyntöihin vastaaminen on iso työ, se on kaikesta muusta IRL-tärkeästä pois. Aika harvoin noista tarjouspyynnöistä meillä mikään johtaa mihinkään, laitan nimittäin tiukat listahinnat niihin. Jos hinnasta haluaa tingata, niin voi tulla naamatusten vänkäämään. Palvelua saa rahalla.
tämä on niin totta
varsinkin kun vastasin yli 300 viestiin päivässä yllä olevan mukaisesti.
__________________
eteenpäin...
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 12:57   #37 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2009
Viestejä: 92
Aina jaksaa ihmetyttää tämä vastaamattomuus, oli sitten kyseessä asiakaspalvelu tai työnhakuprosessi. Sivistysmaissa ymmärretään, että asiakas äänestää jaloillaan hyvin nopeasti.

Toki asiakasta voi olla palvelematta myös livenä. Ei suomalainen asiakas vaadi punaista mattoa tai enkelikuoroa osakseen, useimmiten hän haluaa vain hoitaa nopeasti asiat ja päästä eteenpäin.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:05   #38 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 1957
Mikä idea on suhtautua sähköpostiin tai esimerkiksi puheluun jonain toissijaisena kaupankäyntivälineenä? Pitää olla melkoista old school -touhua, ettei osaa vielä nykymaailman välineillä käydä kauppaa, vaan potentiaaliset asiakkaat hylätään huonolla asiakaspalvelulla pelkän lähestymistavan perusteella. Jos itse olen tekemässä isompia hankintoja, niin saatan hyvinkin lähestyä myyjää ensin sähköpostilla ja haistella vähän, että minkä tyyppisestä henkilöstä tai yrityksestä on kysymys. Jos sieltä vastaa joku tarjousautomaatin tavalla käyttäytyvä autisti, joka tykkää käydä kauppaa ainoastaan renkaanpotkijoiden kanssa, niin kyllä minun katseeni kääntyy aivan toisaalle.
__________________
Cease this malefic skullduggery!
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:06   #39 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2004
Viestejä: 1825
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puntus Näytä viesti
Aina jaksaa ihmetyttää tämä vastaamattomuus, oli sitten kyseessä asiakaspalvelu tai työnhakuprosessi. Sivistysmaissa ymmärretään, että asiakas äänestää jaloillaan hyvin nopeasti.

Toki asiakasta voi olla palvelematta myös livenä. Ei suomalainen asiakas vaadi punaista mattoa tai enkelikuoroa osakseen, useimmiten hän haluaa vain hoitaa nopeasti asiat ja päästä eteenpäin.
pikaista vastausta odottaen. Odottaen vastausta.
yhteydenottoa odottaen


jos näillä ei yritys ota yhteyttä edes hyljättynä. on kyse vain ja ainoastaan perheeseen annetusta työstä
__________________
eteenpäin...
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:19   #40 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 12/2012
Viestejä: 7321
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pulpa Imago Näytä viesti
Mikä idea on suhtautua sähköpostiin tai esimerkiksi puheluun jonain toissijaisena kaupankäyntivälineenä?
Kaupankäynnin kannattavuus siinä on ideana. Jos asiakas on nähnyt niin paljon vaivaa että saapuu paikan päälle, se on tosissaan ostamassa. Lisäksi se ei varmaan jaksa käydä kymmenessä eri liikkeessä. Sensijaan sähköpostia voi helposti lähettää vaikka kahdellekymmenelle eri firmalle.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:25   #41 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 1457
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko.m Näytä viesti
Välillä kuulemma vaatteiden yms. suhteen käydään kokeilemassa liikkeessä (ellei ole liikkeessä, pyydetään tilaamaan) sitten ilmoitetaan että taidanpa tilata netistä kun siellä on sen 2€ halvempi.
Tässähän vois olla yritysidea, jollekin vaatteiden sovituspalvelu asiakas maksaa vaatteiden sovittamisesta. Vaatteet voi sen jälkeen tilata, mistä halvimmalla saa.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:39   #42 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 06/2008
Viestejä: 1052
Suomessa on tosiaan hieman omituiset odotukset asiakaspalvelulta, lieköhän perua ajalta jolloin valtio säänteli kaikkea?

Esimerkiksi joillain on tapana viedä esim. Gigantista ostettu viihde-elektroniikkalaite Prismaan ja vaatia rahoja takaisin. Ensisijainen asiakaspalautekin tapahtuu lehtien mielipideosastojen välityksellä.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:44   #43 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 04/2009
Viestejä: 1288
vittuako se pitää kauppaan ängätä just sulkemisaikaan. järki hei missä oot vastaa prkl.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:51   #44 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 12/2012
Viestejä: 7321
No onhan se nyt huonoa palvelua kieltäytyä myymästä, mutta Suomessa on elinkeinovapaus eli kyllä täällä saa tarjota huonoakin palvelua, jos siltä tuntuu
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 13:57   #45 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 06/2008
Viestejä: 1052
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paplo Näytä viesti
No onhan se nyt huonoa palvelua kieltäytyä myymästä, mutta Suomessa on elinkeinovapaus eli kyllä täällä saa tarjota huonoakin palvelua, jos siltä tuntuu
Kuitenkin etninen tausta ja kansallisuus on tarkistaa ennen sitä
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 14:07   #46 (linkki)
jjx
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 11276
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja focuscman Näytä viesti
vittuako se pitää kauppaan ängätä just sulkemisaikaan. järki hei missä oot vastaa prkl.
Joku tuolla toisessa langassa juuri raportoi närkästyneenä että oli sunnuntaina vähän ennen sulkemisaikaa ruokakaupassa hämmästelemässä kun hyllyt eivät notkuneet viimeisen päälle tuoreista kasviksista.
__________________
Laatikon levein pensseli
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 14:18   #47 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2004
Viestejä: 72
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pulpa Imago Näytä viesti
Mikä idea on suhtautua sähköpostiin tai esimerkiksi puheluun jonain toissijaisena kaupankäyntivälineenä? Pitää olla melkoista old school -touhua, ettei osaa vielä nykymaailman välineillä käydä kauppaa, vaan potentiaaliset asiakkaat hylätään huonolla asiakaspalvelulla pelkän lähestymistavan perusteella. Jos itse olen tekemässä isompia hankintoja, niin saatan hyvinkin lähestyä myyjää ensin sähköpostilla ja haistella vähän, että minkä tyyppisestä henkilöstä tai yrityksestä on kysymys. Jos sieltä vastaa joku tarjousautomaatin tavalla käyttäytyvä autisti, joka tykkää käydä kauppaa ainoastaan renkaanpotkijoiden kanssa, niin kyllä minun katseeni kääntyy aivan toisaalle.
Koska murto-osa sähköpostilla yhteyttä ottavista on edes etäisesti potentiaalisia asiakkaita. Jos ja kun maileihin vastaa, asiakas ei vastaa ollenkaan, tai sitten vastaus on tyyliin "aijoo olinki jo unohtanu koko jutun".
Ja turhan usein sähköpostit on just näitä missä on tsiljoona eri vastaanottajaa ja tyhmä kysymys, tai sitten uhotaan että voidaan ostaa vaikka koko firma, mutta myykää nyt alkuun toi halpispaska tosta että nähdään ootteko millanen firma, saiskos siitä vielä puolet pois.
Yritykset alkavat vastaamaan maileihin kunnolla heti, kun asiakkaat oppivat käyttämään sitä kunnolla.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 14:19   #48 (linkki)
jjx
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 11276
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja comte Näytä viesti
Tarjouspyyntöön vastaaminen ei tietenkään tarkoita varmaa keikkaa yrittäjälle, mutta vastaamatta jättäminen tarkoittaa varmaa keikan menettämistä. Koska tarjouspyyntöön vastasi vain muutama yritys, pelkällä vastaamisella pääsi jo kolmen joukkoon (autokaupoissa ja sokkeliurakassa kahden joukkoon) joista toimittaja valittiin. Nopealla reagoinnilla ja hyvällä asiakaspalvelulla on taas helppo erottua tuosta joukosta edukseen jolloin todennäköisyys kauppojen syntymiselle paranee vaikkei oma tarjous aivan edullisin olisikaan.
Ehkäpä yrittäjät ovat päätyneet keskittymään tiettyihin osa-alueisiin sen sijaan että tappelisivat kaikki jokaisesta maanrakennusurakasta.

Se on toki ihan selvää että ainahan firmojen toiminnassa on kehitettävää. Asiakkaiden vaan pitää hyväksyä että osa yrittäjistäkin tekee hommaa vähän samalla tavalla kuin keskivertoduunari, eli hankkii sillä elantonsa mutta ei yritä voittojen maksimointia tai tavoittele valtaisaa kasvua bisneksille.Otaksun että varsinkin maanrakennuspuolelta löytyy paljonkin näitä yrittäjiä, joilla ei ole mitään erityistä himoa nimenomaan yritystoimintaan, mutta ovat ikäänkuin ajautuneet yrittäjiksi.

Tämänkin asian voi tietenkin myös kääntää toisinpäin ja kysyä että miksi SINULLE ei helppo raha kelpaa? Tässähän olisi selvästi liikeideaa kun ryhtyisit diilaamaan näitä urakoita tai hoitaisit vaikka tarjousten tekemisen yrittäjien puolesta ja laskuttaisit tästä sopivan summan.
__________________
Laatikon levein pensseli
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 14:29   #49 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2001
Viestejä: 523
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja comte Näytä viesti
- Saavuttiin ruokaravintolan terassille (hiljainen aika, olimme ainoat asiakkaat terassilla), mutta tarjoilija (joka on ravintolan yrittäjä) oli puhelimessa. Vaikka tarjoilijalla oli suora näköyhteys meihin, jatkoi hän silti puheluaan eikä vinkannut toista tarjoilijaa (joka tarjoilee ravintolan sisäpuolella) palvelemaan. 10 minuutin odottelun jälkeen vaihdoimme suosiolla seuraavaan ravintolaan; tarjoilija jäi edelleen puhelimeen.
Kerran kävi itsellenikin vaimokkeen kanssa noin ja kyllä ihmettelin kun kyseessä ei ollut mikään halvin paikka edes.

Olimme varautuneet nauttimaan juuri siitä yksityisyydestä ja rauhallisuudesta noin 50€:lla mutta kun ei kelvannut niin ei kelvannut vaikka näytin sivistyneesti merkkiä kahteen kertaan että "tänne oltaisiin tilaamassa", en siis keskisormea Siinäs meni varmaan 20-30€ voittoa alle puolen tunnin työstä, onneksi lähellä oli toinen mukava paikka ja syötiin hyvät ruuat kaikkien osapuolten ollessa tyytyväisiä ja vielä edullisemmin

edit: tarkemmin mietittynä 2 kertaa käynyt vastaavasti, joten en edes oikeastaan ollut närkästynyt vaan ihmeissäni pikemminkin kun raha ei kelpaa.
__________________
Kotona; Q6600@3.2GHz, 4GBcl4, HD4770, W7HP
Mukana; The One N8 v6.2.0
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.13, 14:35   #50 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2006
Viestejä: 1957
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kifu Näytä viesti
Koska murto-osa sähköpostilla yhteyttä ottavista on edes etäisesti potentiaalisia asiakkaita. Jos ja kun maileihin vastaa, asiakas ei vastaa ollenkaan, tai sitten vastaus on tyyliin "aijoo olinki jo unohtanu koko jutun".
Ja turhan usein sähköpostit on just näitä missä on tsiljoona eri vastaanottajaa ja tyhmä kysymys, tai sitten uhotaan että voidaan ostaa vaikka koko firma, mutta myykää nyt alkuun toi halpispaska tosta että nähdään ootteko millanen firma, saiskos siitä vielä puolet pois.
Yritykset alkavat vastaamaan maileihin kunnolla heti, kun asiakkaat oppivat käyttämään sitä kunnolla.
Kuulostaa vähän siltä, että kokemuksesi ovat joltain skeittilenkkari- tai energiajuoma-alalta. Harvemmin aikuisten, täyspäisten ihmisten kesken tuolla tavalla asioidaan. Viimeinen lauseesi tiivistää hyvin sen suomalaista asiakaspalvelua riivaavan asennevamman.

Hyvänä esimerkkinä viimeisin auto-ostokseni: jos autoliike ei olisi vastannut alustaviin tiedusteluihini ripeästi, asiallisesti ja täsmällisesti, olisivat kaupat todennäköisesti siirtyneet toiseen liikkeeseen. Ei minulla ole aikaa eikä haluja jäädä ruinamaan tietoja tai lähteä liikkeeseen tarpomaan, asiakaspalvelijan tehtävä on tarjota minulle nämä tiedot. Jos jossain firmassa on eri näkemys asiasta, niin hyvä heille, mutta minä tuskin siellä asioisin. Enkä taatusti lähde paikan päälle kyselemään sellaisia asioita, jotka on välttämätön olla lähtökohtaisesti kunnossa. Vasta näiden varmistumisen jälkeen kannattaa vaivautua paikalle.
__________________
Cease this malefic skullduggery!
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +3. Kello on nyt 13:19.