Vanha 15.05.12, 08:19   #3476 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2001
Viestejä: 5562
Vastailen sitten oikein urakalla itselleni..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala Näytä viesti
Sellainen uusi huhu on, että nyky-bulldozereissa on kokonaisluku-jakolaskuyksikkö, joka on kytketty pois päältä(todennäköisesti siinä olevan rautabugin takia) ja kokonaislukujen jakolasku tehdään mikrokoodilla.

Ja että piledriverissä tämä kokonaisluku-jakaja-yksikkö on vihdoin kytkettynä päälle (ilmeisesti korjattu se rautabugi, minkä takia se bulldozerissa on pois päältä).

Kokonaislukujen jakolasku on melko harvinainen operaatio, joten keskimääräinen suorituskyky ei tästä paljoa nouse, mutta joillain tietyillä erikoiskoodeilla, joissa jakolaskua käytetään paljon, muutos on suuri.


Tämän todenperäisyys olisi melko helppo varmentaa optimointiopasta lukemalla, mutta en ole vielä ehtinyt/jaksanut.
Nyt jaksoin tarkastaa, ja ilmeisesti tämä huhu ei pitänyt paikkaansa;

Optimointioppaassa lukee myös piledriverille että kokonaislukujen jakolasku on mikrokoodilla tehtävä operaatio.
Tosin nyt oli tullut vastaan hyvn aidon näköisiä slidejä, joissa myös oli mainittu trinityssä olevan nopeampi jakolasku.

Eli tähän on nyt sitten kaksi vaihtoehtoista selitystä:

1) se on edelleen mikrokoodattu mutta mikrokoodia on optimoitu/prossuun on tullut rautaa jolla jakolasku saadaan tehtyä pienemmällä määrällä mikrokoodikäskyä
2) optimointioppaassa on virhe, piledriverin jakolasku ei ole mikrokooodattu
__________________
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 08:23   #3477 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2005
Viestejä: 504
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hkultala Näytä viesti
Nyt tuntuu taas siltä, että halutaan säätää vain säätämisen takia, eikä ymmärretä miksi. "Jos tehot pienenee alle 10%, viritys oli onnistunut".

Kun rasitetaan vain osaa ytimistä, kannattaa idlaavien tai vähän kuormitettujen ytimien kellot laskea alemmas, ja nostaa paljon kuormitettujen ytimien kelloja ja jännitteitä ylös(turbo mode).

Eli, se, että osan ytimistä kellotaajuus laskee mahdollistaa koko systeemille PAREMMAN suorituskyvyn.
Tällä hetkellä ei ole biosissa tuo Turbo mode päällä. Tuo siis kannattaa pitää päällä?
__________________
PC: Bitfenix Shinobi | Intel Core i5 3570k 3.4Ghz | HR-02 Macho | AsRock Extreme4 Z77 | AMD Radeon HD 7850 DirectCU II | HyperX 12GB DDR3 1600MHz | Samsung 830 128Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm 64MB | 600W Silverstone Strider Essential | Slip Stream 800rpm 2x Gentle Typhoon 1150rpm | Focusrite Scarlett 8i6 | Yamaha HS50M | Ducky Shine 3
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 08:26   #3478 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2001
Viestejä: 5562
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hypetreme Näytä viesti
Tällä hetkellä ei ole biosissa tuo Turbo mode päällä. Tuo siis kannattaa pitää päällä?
juu, ilman turbo modea suorituskyky kärsii kun vain osaa ytimistä rasitetaan.
__________________
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 08:31   #3479 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2001
Viestejä: 3124
APM pakottaa ytimet throtlaamaan mikäli prosessorin TDP ylitetään.
Ongelma ei siis esiinny vakiokelloilla, vain ylikellotettaessa.

Kellot nousevat takaisin normaaliksi kun virrankulutus on taas TDPn sisällä.

B2-steppingin BD:ssä on tietty ominaisuus kytketty pois päältä.
Suorituskykyyn kyseisen ominaisuuden puuttumisella on huomattavan pieni vaikutus pahimmassakaan tapauksessa. Vanhemmissa, uudemmissa ja Piledriverissa kyseinen ominaisuus on käytössä.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 09:24   #3480 (linkki)
Moderaattori
 
Rekisteröitynyt: 12/2000
Viestejä: 1257
Anandtechistä löytyy Trinity-testiä, tosin kellolta kellolle vertailuja ei ole BD:hen ole ja kyseessä muutenkin läppäriversio. Kohtuu hyvältä vaikuttaisi, vaikka ivy bridgeen verrattaessa ei suurta vaikutusta tee.

AnandTech - The AMD Trinity Review (A10-4600M): A New Hope
__________________
The pig go. Go is to the fountain. The pig put foot. Grunt. Foot in what? ketchup. The dove fly. Fly is in sky. The dove drop something. The something on the pig. The pig disgusting. The pig rattle. Rattle with dove. The dove angry. The pig leave. The dove produce. Produce is chicken wing. With wing bark. No Quack.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 09:47   #3481 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2011
Viestejä: 625
Ei tainut tuokaan julkaisu mennä ihan putkeen.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 14:14   #3482 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 635
Ehdotus tulee varmaan liian myöhään muropaketin artikkelia varten, mutta kiinnostaisi tietää eri yhdistelmien suorituskyky/watti (ei siis läppärin akunkesto vaan nimenomaan suhteellinen suorituskyky wattia kohden).

Tuossa yksi revikka jossa mukana ehkä hiukan järkevämmät vertailukohdat.

AMD A10-4600M Trinity For Mobile Review: Trying To Cut The Ivy | Performance - Synthetic 3D, Real World Gaming
__________________
tiedän, että en tiedä
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 15:55   #3483 (linkki)
Moderaattori
 
Rekisteröitynyt: 11/2000
Viestejä: 43728
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkahy Näytä viesti
Ehdotus tulee varmaan liian myöhään muropaketin artikkelia varten, mutta kiinnostaisi tietää eri yhdistelmien suorituskyky/watti (ei siis läppärin akunkesto vaan nimenomaan suhteellinen suorituskyky wattia kohden).

Tuossa yksi revikka jossa mukana ehkä hiukan järkevämmät vertailukohdat.

AMD A10-4600M Trinity For Mobile Review: Trying To Cut The Ivy | Performance - Synthetic 3D, Real World Gaming
Pelinopeus vrt HD4000


Koko revikka:
AnandTech - The AMD Trinity Review (A10-4600M): A New Hope

Skyrimissä aika erinäköiset tulokset, Anandilla jonkun 10% perässä, PCPerillä 75% edellä
__________________
Moderating In Memoriam Midian

koitko vääryyttä moderoidessani? palautetta osoitteeseen cryofnight@pp.nic.fi
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 17:48   #3484 (linkki)
aop
 
Rekisteröitynyt: 03/2001
Viestejä: 5842
Jos jossain Whiterunissa käppäilee, niin tulee CPU vastaan ja jos taas jossain luolassa taas GPU, riippunee eri testipaikoista nuo Skyrim erot.
__________________
Kaikki mitä haluaisin tehdä on joko moraalitonta, vaarallista tai lihottavaa.
*Intel Core i5 2500K*8GB 1600MHz DDR3*AsRock Z68 Extreme 4*Gigabyte GTX680 4GB OC*120GB SSD & 500GB+1TB+1TB+1TB HDD*Super Flower Golden Green Modular 600W*
  Vastaa lainaten
Vanha 15.05.12, 23:14   #3485 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2001
Viestejä: 3124
Onko kenelläkään tarkempaa käsitystä missä kohtaa "Float-16 Conversion Instructions (F16C)" ja "Trailing Bit Manipulation Instructions (TBM)" ominaisuuksien pitäisi hyödyttää?

Testasin uusinta X264:sta (TBM tuki) kyseinen ominaisuus päällä ja pois, ei eroa mihinkään suuntaan. Uusimman Linpackin (10.03.10.017), Cinebenchin ja AIDAn testien mukaan sama homma.

Kyse ei tosin ole Piledriveriin pohjautuvasta prossusta, joten kunnollinen toimivuus on vähän kysymysmerkki.
  Vastaa lainaten
Vanha 16.05.12, 02:08   #3486 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/1999
Viestejä: 1505
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja The Stilt Näytä viesti
Onko kenelläkään tarkempaa käsitystä missä kohtaa "Float-16 Conversion Instructions (F16C)" ja "Trailing Bit Manipulation Instructions (TBM)" ominaisuuksien pitäisi hyödyttää?
16-bittisten liukulukujen käsittelystä on hyötyä vain silloin, kun käsitellään 16-bittisiä liukulukuja (loogista?). 16-bittiset liukuluvut ovat yleensä liian epätarkkoja varsinaiseen laskemiseen, mutta ne säästävät tilaa tietoa tallennettaessa ja siirrettäessä. TBM on joukko "bitinnysväyskäskyjä", joista hkultala todennäköisesti osaa kertoa tarkemmin, kun kerta optimointioppaatkin on jaksanut lukea.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja The Stilt Näytä viesti
Testasin uusinta X264:sta (TBM tuki) kyseinen ominaisuus päällä ja pois, ei eroa mihinkään suuntaan.
Nykyisen x264:n tuki TBM-käskyille on vielä aika vajaa, sillä se vain tunnistaa tukeeko prosessori niitä, mutta ei kuitenkaan käytä niitä käskyjä vielä missään.
  Vastaa lainaten
Vanha 17.05.12, 05:25   #3487 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2001
Viestejä: 3124
Joku jolla on osaamista ja FX-prossu niin voisi testata seuraavaa ohjelmaa: Orochi-TT

Esimerkiksi GCC 4.7 ja uudemmat tukevat "bdver2" (ts. FMA; TBM, BMI, TCE, F16C) -march ja -mtune komentoja, mutta itsellä ei ole osaamista eikä aikaa leikkiä niiden kanssa.

Bulldozereista on softalla (AGESA) kytketty pois tiettyjä toimintoja jotka on mahdollista pakottaa käyttöön. Joku syy pois kytkemiselle varmasti löytyy, joten ne eivät välttämättä toimi oikein.

Esim. uusin Sandra (18.47) joka tukee FMA:ta, kaatuu BD:llä jos FMA on kytketty päälle.
Paha mennä sanomaan onko vika softassa vai prossussa. Muuten kone toimii normaalisti kaikki ominaisuudet päällä.

Lisäksi en mene takuuseen onko myös tuotantoprossujen ominaisuudet kytketty pois päältä pelkällä softalla (ROM-fuse), vai onko niissä rekisterin kirjoitus blokattu laittamalla kyseiset bitit MBZ tai RAZ tilaan. "Esituotantoyksilössä" ainakin ks. rekisterit ovat kirjoitettavissa, mutta seuraaviin versioihin on tehty joitain muutoksia.

Ohjelma vaatii vaihtuvan avainkoodin toimiakseen, sen saa privalla challenge-koodia vastaan. Ohjelma tukee ja tunnistaa A0, B0, B1, B2, B3 ja C0 steppingin Orochit.

CPU-Z validointi FMA(3) päällä: CPU-Z Validator 3.1
  Vastaa lainaten
Vanha 17.05.12, 14:10   #3488 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 5329
Ei täälläkään muuttunu cinebench r11.5 pojot mihinkään suuntaan. Sama 7,74 pistettä. Mutta unohdin nytten kattoo ensin muidenkin ohjelmien suorituskyvyt eka ylös. Ehkä myöhemmin sitten. Ei jaksa koko ajan buuttailla ja kiusii The Stilttiä
  Vastaa lainaten
Vanha 30.06.12, 17:03   #3489 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2012
Viestejä: 14
Millonkas niitä "toisen sukupolven Bulldozereita" olisi luvassa, taas jäänyt vähän pois kuvioista? Josko niistä jo olisi tämän 965 BE:n tilalle kun tuli uusi emolevykin hankittua muutama kuukausi sitten.
__________________
PII 965 BE @ 3,6 GHz (Corator DS), 8 gt DDR3 1600 MHz, HD 6870 PCS+ @ 950 /1150, Gigabyte 990FXA-UD3, Chieftec CFT-750-14CS, 60 gt Corsair Force GT, 1 tb Samsung F3 + 1 tb WDGreen & Fractal Design R3
  Vastaa lainaten
Vanha 30.06.12, 17:35   #3490 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2009
Viestejä: 7245
Tänä vuonna on luvattu ulos. Ei varmaan ennen syksyä tule.
__________________
We're now tickling the ninja, who just ran and hid behind a cherry blossom tree.
  Vastaa lainaten
Vanha 08.07.12, 18:10   #3491 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2009
Viestejä: 1012
V2.fi | Huhu kertoo PS4:n teknologiasta Steamrolleriin perustuva cpu ja tahitiin perustuva näyttis.
__________________
PC: 4670k, Z87-A, Gtx 770, 8GB ram, Superflower GG 500w, Samsung 830 64GB SSD
Konsolit: PsOne, Xbox 360 S, Ps4
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 10:29   #3492 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2009
Viestejä: 1048
FX8300 sarja voi tulla jo lokakuussa

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/dis...ips_in_Q3.html
__________________
Parhaat casinobonukset löydät osoitteesta casinofoorumi.com
Elokuussa juhlimme 5v syntymäpäiviä ja järjestämme useita kilpailuja/arvontoja. Jaossa mm. Nokia 520/Acer Iconia, lahjakortti, paitoja sekä bonuksia.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 16:40   #3493 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 5329
Voiko tuon 10% laskea suoraan herzeihin? Että vastaako 4 GHz Vishera nykyistä FX:ää 4,4 GHz:llä?
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 18:24   #3494 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2004
Viestejä: 972
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka M Näytä viesti
Voiko tuon 10% laskea suoraan herzeihin? Että vastaako 4 GHz Vishera nykyistä FX:ää 4,4 GHz:llä?
Suunnilleen. Tosin IPC-parannukset yleensä auttavat joitain yksittäisiä käskyjä, eli se 10% parannus on todennäköisesti oikeammin 200% parannus joillakin kuormilla joita tapahtuu keskimäärin 15% ajasta.

Todellinen käytännön parannus sitten riippuu siitä softasta millä testataan, ja se 10% on jonkin sortin keskiarvo erilaisista testitilanteista.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 20:00   #3495 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2000
Viestejä: 2157
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keijjjoo Näytä viesti
Tuolla sanotaan että Visherassa olisi sittenkin 4 muistikanavaa ts ei sovi AM3+ kantaan, tietenkin siitä voi tulla AM3+ kannan malli jossa on vain jätetty 2 muistikanavaa käyttämättä.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 20:01   #3496 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 5329
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVTuunaaja Näytä viesti
Suunnilleen. Tosin IPC-parannukset yleensä auttavat joitain yksittäisiä käskyjä, eli se 10% parannus on todennäköisesti oikeammin 200% parannus joillakin kuormilla joita tapahtuu keskimäärin 15% ajasta.

Todellinen käytännön parannus sitten riippuu siitä softasta millä testataan, ja se 10% on jonkin sortin keskiarvo erilaisista testitilanteista.
Kuulostaa hyvältä mutta entäs kellottuvuus? Itsellä kun on huippu yksilö niin en tiedä kannattaako vaihtaa tuohon. Jos saankin huonon prossun joka kellottuu paskasti niin en tee tuolla uudella mitään. Pitäs kellottua 5 GHz halpis emolevyllä ennen kuin tuollaiseen siirtyisin.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 21:31   #3497 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2007
Viestejä: 608
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IcePen Näytä viesti
Tuolla sanotaan että Visherassa olisi sittenkin 4 muistikanavaa ts ei sovi AM3+ kantaan, tietenkin siitä voi tulla AM3+ kannan malli jossa on vain jätetty 2 muistikanavaa käyttämättä.
4 muistikanavaa? Eikös intelin high end desktop emoissa ole myös neljä muistikanavaa vai mutuilenko omiani? Ihmetyttää vain se että bulldozerien suorituskyky ei ollut muistiväylästä kiinni. Lieneekö tuossa sitten tiputettu osa isosta L2/L3 kakusta pois ja pyritty korvaamaan menetetty suorituskyky lisäämällä ulkoisen muistin teoreettista suorituskykyä.?
  Vastaa lainaten
Vanha 14.07.12, 22:33   #3498 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2001
Viestejä: 3124
Piledriverissa (Trinity & Vishera) on kaksi muistikanavaa per node, kuten BD:ssäkin.
4 muistikanavaa löytyy kahden noden serveriprossuista, Interlagos (BD) ja Abu Dhabi (PD).

BD/PD:n muistiohjaimesta irtoaa kaistaa enemmän kuin pystytään hyödyntämään.
Yli 1866 muistitaajuudet eivät käytännössä hyödytä mitään.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.12, 00:23   #3499 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2000
Viestejä: 2157
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyson Näytä viesti
4 muistikanavaa? Eikös intelin high end desktop emoissa ole myös neljä muistikanavaa vai mutuilenko omiani? Ihmetyttää vain se että bulldozerien suorituskyky ei ollut muistiväylästä kiinni. Lieneekö tuossa sitten tiputettu osa isosta L2/L3 kakusta pois ja pyritty korvaamaan menetetty suorituskyky lisäämällä ulkoisen muistin teoreettista suorituskykyä.?
Hox enintään 10 ydintä joten kaistantarve noussut.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.07.12, 00:36   #3500 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2001
Viestejä: 5562
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IcePen Näytä viesti
Tuolla sanotaan että Visherassa olisi sittenkin 4 muistikanavaa ts ei sovi AM3+ kantaan, tietenkin siitä voi tulla AM3+ kannan malli jossa on vain jätetty 2 muistikanavaa käyttämättä.
Optimointioppaaseen on jäänyt dataa kuopatusta Kodomosta.

Kodomossa piti olal 4 muistikanavaa, mutta kodomo kuopattiin.

Komodon ja visheran ero on juuri siinä, että visherassa on 4 modulea(komodossa olisi ollut 5) sekä vishera on AM3+-kannalla eli kahdella muistikanavalla, komodo olisi ollut uudella neljää kanavaa tukevalla kannalla.
__________________
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +3. Kello on nyt 13:31.