MuroBBS

MuroBBS (http://murobbs.plaza.fi/)
-   Pelit ja konsolit (http://murobbs.plaza.fi/pelit-ja-konsolit/)
-   -   DayZ - Standalone (http://murobbs.plaza.fi/pelit-ja-konsolit/931013-dayz-standalone.html)

ReD_DeviL 20.08.13 00:59

Tiesin jo silloin kun herra raketti sanoi että ei pysty koodaamaan kun verenpaine on vähän koholla että täyttä shaibaahan se pelin kehittäminen tulee olemaan, ihan alkuperäinen "jouluksi release" kanssa tuntui fiktiiviseltä silloin mutta jos olisivat oikeasti tehneet töitä pelin eteen olisi he voineet takoa rahaa vaikka kuinka mutta tällä menolla jää kyllä standalone kauppaan kun on se buumi jo ohi mennyt muutenkin suurimmaksi osaksi, enkä varmaan ole ainut.

Muutenkaan en näe mitään järkeä kehittää koko dayz vanhalla enginellä kun arma 3 enginellä saisi niin paljon nätimmän näköisen siitäkin.

anenle 20.08.13 01:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ReD_DeviL (Viesti 1711559615)
Tiesin jo silloin kun herra raketti sanoi että ei pysty koodaamaan kun verenpaine on vähän koholla että täyttä shaibaahan se pelin kehittäminen tulee olemaan, ihan alkuperäinen "jouluksi release" kanssa tuntui fiktiiviseltä silloin mutta jos olisivat oikeasti tehneet töitä pelin eteen olisi he voineet takoa rahaa vaikka kuinka mutta tällä menolla jää kyllä standalone kauppaan kun on se buumi jo ohi mennyt muutenkin suurimmaksi osaksi, enkä varmaan ole ainut.

Muutenkaan en näe mitään järkeä kehittää koko dayz vanhalla enginellä kun arma 3 enginellä saisi niin paljon nätimmän näköisen siitäkin.

Totta turiset! Täytyy vain odottaa, että saadaan kunnon korvike Arma 3:een.:comp:

Snydenthur 20.08.13 02:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anenle (Viesti 1711559629)
Totta turiset! Täytyy vain odottaa, että saadaan kunnon korvike Arma 3:een.:comp:

Eikös se aika hyvä jo ole, mikä siihen on tehty. Se joku zombies tms. Ainaki joku video tuli nähtyä ja oli kuin arma2:n dayz sulavampana ja paremmalla inventorylla. Zombitkin itsessään vaikuttivat liikkuvan järkevämmin, mutta en kattonut tarpeeksi, että voisin varmuudella sanoa.

Gagarin 20.08.13 05:28

Niin, mutta se on sitä samaa paputölkkien keräilyllä höystettyä pvp:tä, jossa on vielä zombeja kaiken kukkuraksi. Standalone kuulostaa paljon mielenkiintoisemmalta ja luottavaisin mielin toivon että se sieltä vielä tulee.

Snydenthur 20.08.13 05:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gagarin (Viesti 1711559907)
Niin, mutta se on sitä samaa paputölkkien keräilyllä höystettyä pvp:tä, jossa on vielä zombeja kaiken kukkuraksi. Standalone kuulostaa paljon mielenkiintoisemmalta ja luottavaisin mielin toivon että se sieltä vielä tulee.

Mikä siitä standalonesta niin erilaisen tekee? Samaa pvp:tä pienellä selviytymishöysteellä se tulee olemaan kuin modikin.

Kyllä mä uskon, että standalone jossain vaiheessa tulee. Ei kai ne sitä nyt romukoppaan heitä, mutta ymmärtävät varmaan, että aika on jo ajanut suurimman suosion ohi.

luukkonen 20.08.13 10:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anenle (Viesti 1711559430)
No joka tapauksessa lokaa lentää Rocketin niskaan niin helvetisti tällä hetkellä ja varsinkin kun kaikki fanit odottivat Alphan julkaisemista ennen Gamescomia.

Itseasiassa olen kyllä samaa mieltä että aika on ajanut ohi, mutta kyllä tuota varmaan ostetaan kun ei näitä tälläsiä pelejä oikein muita ole...

Gagarin 20.08.13 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Snydenthur (Viesti 1711559914)
Mikä siitä standalonesta niin erilaisen tekee? Samaa pvp:tä pienellä selviytymishöysteellä se tulee olemaan kuin modikin.

Kyllä se vaan suunnitellun mukaan vaikuttaa paljon enemmältä mitä modi on koskaan ollut. Se on toinen juttu kuinka paljon ja hyvin suunnitelmat saadaan toteutettua, mutta sitä on turha kenenkään muun kuin kehittäjien tässä vaiheessa spekuloida.

Suurin osa dayz pelaajista vaikuttaa muutenkin joltain jonneilta niin ei ainakaan meikäläistä haittaa jos tämä porukka jättää standalonen väliin.

Karppuuna 20.08.13 14:05

Oman käsityksen mukaan tämän moottori ei ole suora käännös arma2 moottorista. Arma2 on todella raskas, 25fps ok koneella kaupungissa ei ole nyky standartien mukaista, ja arma3 pyörii vielä huonommin.

Ite ainakin uskon vielä tähän projektiin, gamescomissa peli on 14 koneen voimin pelattavissa moninpelinä, eiköhän siinä jo suuntaa nähdä et mihin on menossa.

Tärkeää on saada peli pyörimään hyvin, isolla pelaajaa määrällä, enenkuin on edes järkeä julkaista Alphaa.

kumisetä 20.08.13 14:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gagarin (Viesti 1711560669)
Kyllä se vaan suunnitellun mukaan vaikuttaa paljon enemmältä mitä modi on koskaan ollut. Se on toinen juttu kuinka paljon ja hyvin suunnitelmat saadaan toteutettua, mutta sitä on turha kenenkään muun kuin kehittäjien tässä vaiheessa spekuloida.

Eli mitä nämä asiat ovat?

- taloihin pääsee lähes kaikkiin sisään
- item spawnaus "parempaa" (monipuolisempaa)
- fiksummat zombit (vai onko tässä AI:ssa vielä jotain häittää)
- enemmän vaatteita
- osumakohdat
- vuotaminen/sairastuminen hiukan monipuolisempaa

Nuohan eivät vielä tee pelistä mitään muuta kuin parannetun modin. Toki voivat luoda monipuolisempaa pelimekaniikkaa, mutta varsinaisesti suuria muutoksia ei itsellä ole tullut vielä vastaan yhtään.

Toki saa ja pitää korjata jos olen väärässä. Valitettavasti vaan uskon, että todella muullakin on tuo sama fiilis, vaikka väärä olisikin, ja tämän takia usko tuohon projektiin on vähän horjunut. Lähinnä se pelottaa, että tämän tullessa on jo niin paljon muitakin vaihtoehtoja, että hukkuu massaan ja koko zombie-genre on vähän kuollut/saturoitunut.

-Dist 20.08.13 14:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Karppuuna (Viesti 1711561639)
Oman käsityksen mukaan tämän moottori ei ole suora käännös arma2 moottorista. Arma2 on todella raskas, 25fps ok koneella kaupungissa ei ole nyky standartien mukaista, ja arma3 pyörii vielä huonommin.

Jos sulla pyörii Arma3 huonommin kuin Arma2 niin eiköhän ole aika päivittää konetta. Itse ja useat kaverini ovat olleet hyvin yllättyneitä siitä, kuinka hyvin Arma3 pyörii ja näyttääkin paremmalta. Kyllä on Arma2 lagiset ajat jääneet taakse..

Karppuuna 20.08.13 15:12

Oma kone:

i3 2100
gtx560
4gb muistia
windows 7

Ei mikään teho kone. Mutta ei ole tullut vielä yhtään peliä vastaan, mikä pyöris 25fps low asetuksilla. Arma2 moninpeli kyykkää kaupungissa ja Arma3 lite kyykkää yksinpelinä kaupungissa. Jaksa edes kuvitella moninpelin frameja arma3:ssa :think:

Jotta ei mee ihan offtopic niin tolla enginellä koittavat säätää:

DayZ will utilize the Take On Helicopter engine, which is a branch of the Arma II Operation Arrowhead engine Real Virtuality[4]. The engine is being heavily modified, including code from Arma III.

gudullaa 20.08.13 16:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Snydenthur (Viesti 1711559779)
Eikös se aika hyvä jo ole, mikä siihen on tehty. Se joku zombies tms. Ainaki joku video tuli nähtyä ja oli kuin arma2:n dayz sulavampana ja paremmalla inventorylla. Zombitkin itsessään vaikuttivat liikkuvan järkevämmin, mutta en kattonut tarpeeksi, että voisin varmuudella sanoa.

On tullut testattua tämä. Onhan se järkyttävän hieno ja moni asia parempaa, mutta kauheesti bugeja. Esim aseet tunnustaa todella tehottomilta, inventaario toimii vähän niin ja näin.. Tulin siihen tulokseen parin illan pelailun jälkeen, että on se vaan dayzeroon vielä tyydyttävä. Mutta se on onneksi ihan mahtava.

Outous 21.08.13 21:40

Ensimmäiset Gamescom -gameplayvideot:

[gamescom 2013] DayZ Standalone - All New Gameplay

luukkonen 22.08.13 08:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Outous (Viesti 1711570754)
Ensimmäiset Gamescom -gameplayvideot:

[gamescom 2013] DayZ Standalone - All New Gameplay

Sehän näytti jo ihan toimivalta, voisivat nyt sen alphan julkaista...

Joker1 22.08.13 22:10

Toivottavasti tähän peliin tulisi oikeasti jotain tekemistä/contenttia ja zombit olisi oikeasti vaarallisia (+niitä saisi olla paljon paljon enemmän ja muuallakin kuin kaupungeissa/kylissä). DayZ modi on vaan niin tylsää sen alkuhuuman jälkeen kun pääsee vielä explooraamaan uutta peliä, sitten jäljelle jää vain PVP kun saa aseet käteen. Jos tässä ei ole mitään muuta mullistavaa uudistusta kuin avoimet talot ja hienommat graffat niin jää minun osalta hyllyyn, ei siitä mitään kicksejä enää valitettavasti saa kun tullut pelattua pari sataa tuntia.

Leopardi 23.08.13 02:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kumisetä (Viesti 1711561808)
Eli mitä nämä asiat ovat?

- taloihin pääsee lähes kaikkiin sisään
- item spawnaus "parempaa" (monipuolisempaa)
- fiksummat zombit (vai onko tässä AI:ssa vielä jotain häittää)
- enemmän vaatteita
- osumakohdat
- vuotaminen/sairastuminen hiukan monipuolisempaa

Nuohan eivät vielä tee pelistä mitään muuta kuin parannetun modin. Toki voivat luoda monipuolisempaa pelimekaniikkaa, mutta varsinaisesti suuria muutoksia ei itsellä ole tullut vielä vastaan yhtään.

Toki saa ja pitää korjata jos olen väärässä. Valitettavasti vaan uskon, että todella muullakin on tuo sama fiilis, vaikka väärä olisikin, ja tämän takia usko tuohon projektiin on vähän horjunut. Lähinnä se pelottaa, että tämän tullessa on jo niin paljon muitakin vaihtoehtoja, että hukkuu massaan ja koko zombie-genre on vähän kuollut/saturoitunut.

-Anticheatit suoraan moottorista säädettävissä eli voi pelata ilman että puolet servusta koodaa
-lootit ja zombit spawnaa suoraan kaikki kerralla, eli ei pitäisi olla ongelmia loottispawnien kanssa tai pystyä huijaamalla katsoa onko muita ihmisiä jonkun kylän läheisyydessä.. ja tämähän myös mahdollistaa kaikenmaailman vaeltelevat petoeläimet/zombiehordet erämaassa
-moottoriparannukset jotka mahdollistaa 150 pelaajaa

Rockettihan suunnitelee tekevänsä pohjoisesta kiinnostavamman mutta kyllä se jo noiden moottoriparannusten myötä menee paljon mielenkiintoisemmaksi.

Seitan 23.08.13 10:04

Toinen video Gamesmcomista.



Melko hyvältähän tuo jo näyttää.

DayZ alpha no longer has a release window, but closes in on launch | Polygon

Lainaus:

DayZ alpha no longer has a release window, but c


DayZ no longer has a release window for its alpha, a long awaited early build of the zombie action-survivor Arma 2 mod that is becoming its own game.
After missing several of his own deadlines for releasing the alpha, developer Dean Hall can't bring himself to announce another one to fans.
"I've made a heck of a lot of mistakes giving out release dates," Hall said in a meeting at Gamescom. "We don't have any release dates internally anymore."
Instead, he told Polygon, he and his team are going to focus on completing the alpha. The team has a checklist to work off of and once it's done they'll release the alpha. That list, he said, is down to a single check box: Networking.
That's despite the fact that last year Hall essentially rebooted the game.
"It was a very grim time last year," he said. "I took a bunch of massive risks.
"We realized we needed to redo everything and that didn't go over very well. In December we had nothing to show for it, nothing. It was very, very awful. Our worst fears were realized."
And then in March, in the shadow of his worst year, Hall flew to Kathmandu to start a two-month journey to climb Mount Everest. The timing was both terrible and serendipitous.
His trip to realize the life-long dream of climbing Everest had been planned the year before at a time when he was sure his work on DayZ wouldn't be as lengthy.
"I did need a break, he said. "But in our wildest nightmares we didn't think DayZ development would still be going on."
Hall went to the CEO of Bohemia Interactive and told him he was thinking of canceling the trip, that it was really bad timing.
"He told me, ‘If you pause your life to work on DayZ, you're going to keep putting off everything,'" Hall said. "I'm glad I ended up doing it, but I still haven't had time to reflect."
Hall's harrowing trip, punctuated by work on the game at base camp (and not a little time playing the original XCOM on a tiny laptop), didn't include a lot of post-climb downtime.
But it was during an overnight stay at a hotel in Kathmandu, a single evening that bridged the gap between his time spent climbing Everest and his return to work, that Hall had an epiphany of sorts.
"I remember opening the door after coming straight from basecamp after two months on a mountain and thinking how huge the laptop looked," he said. "I looked at my laptop and reflected. One moment I was a soldier working on a hobby project and here I was 12 months later working on a big gaming having just climbed Mt. Everest. It was amazing. I thought about what was important and what mattered. I decided I wanted to make the game I wanted to play, even if it meant only 1,000 played it."
Forty-six hours later, Hall was back in Prague, back at his desk, working once more on DayZ.
Before that moment in the hotel, Hall said he was worried about losing momentum with the game, but now he's mostly worried about making the sort of game that DayZ's players deserve.
And now the game is once more almost complete, at least the alpha. Once the alpha ships there is the beta to work on and finally the game to ship.
Even though there is still alpha and beta to finish developing, Hall is already thinking about other things he might include in the retail package.
For instance, while a core concept for the game is the idea of immersive, player-directed story telling, he's thinking about hiring writers for the game.
"But that's more for 1.0," he added.


anenle 23.08.13 12:09

Mjoo taas vituttaa, että joutuu odottelemaan!

kumisetä 23.08.13 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Leopardi (Viesti 1711578150)
-Anticheatit suoraan moottorista säädettävissä eli voi pelata ilman että puolet servusta koodaa
-lootit ja zombit spawnaa suoraan kaikki kerralla, eli ei pitäisi olla ongelmia loottispawnien kanssa tai pystyä huijaamalla katsoa onko muita ihmisiä jonkun kylän läheisyydessä.. ja tämähän myös mahdollistaa kaikenmaailman vaeltelevat petoeläimet/zombiehordet erämaassa
-moottoriparannukset jotka mahdollistaa 150 pelaajaa

No noi ei varsinaisesti vielä peliin lisää mitään...teknisiä parannuksia. Olisiko nämä voinut tehdä jo Arma3 modilla?

Onko se vaa toi video, vai onko toi liikkuminen edelleen tommosta jäätävän tökkivää?

Leopardi 23.08.13 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kumisetä (Viesti 1711579908)
No noi ei varsinaisesti vielä peliin lisää mitään...teknisiä parannuksia. Olisiko nämä voinut tehdä jo Arma3 modilla?

Onko se vaa toi video, vai onko toi liikkuminen edelleen tommosta jäätävän tökkivää?

Arma 3 modilla ei mitenkään voi päästä noihin tuloksiin, koska modaaminen toimii purkkascripteillä moottorin päälle ja rocket pystyy nyt koodaamaan suoraan moottoria.

*Viba* 23.08.13 14:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Leopardi (Viesti 1711580474)
Arma 3 modilla ei mitenkään voi päästä noihin tuloksiin, koska modaaminen toimii purkkascripteillä moottorin päälle ja rocket pystyy nyt koodaamaan suoraan moottoria.

Amen, edelleen suurin osa vinkuu ja vonkuu miksei ole mitään uutta/edistystä, ihmettelette pelkästään ulkokuorta. Suurimmat muutokset ovat pellin alla jonka päälle voi sitten rakentaa niitä mukavia ominaisuuksia ja "visuaalisia" asioita :)

Rillimaisteri 23.08.13 15:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja *Viba* (Viesti 1711580594)
Amen, edelleen suurin osa vinkuu ja vonkuu miksei ole mitään uutta/edistystä, ihmettelette pelkästään ulkokuorta. Suurimmat muutokset ovat pellin alla jonka päälle voi sitten rakentaa niitä mukavia ominaisuuksia ja "visuaalisia" asioita :)

Tämä johtunee varmaan siitä, että miksi kukaan haluaisi ostaa periaattessa samaa peliä mitä on jo modina pelannut? Tietenkin hieman paremmin toimivana, mutta kuitenkin. Kyllähän se nyt jotain muuta isoa uudistusta kaipaa kuin pelkkää hienosäätöä. Niin kauan kun niistä uusista ominaisuuksista ei mitään kuulu niin minä en ole ainakaan mitään ostamassa.

Kyllähän tuo peli hienolta näyttää, ja toivottavasti saavat sitten myös lisättyä niitä ominaisuuksia ja endgame tekemistä siihen :kippis:

Noc- 24.08.13 13:37

My detailed DayZ report of a day spent at the Battlebunker, talking with the devs : dayz

Ihan hyvältä kuulostaa. Toivottavasti saisivat pian Alphan julkaisu kuntoon.

Lainaus:

....
Player interaction has a whole new importance and more importantly, necessity. I think that the whole “kill on sight” behavior will change significantly. Player interaction will be a key element of DayZ and I think it’s also one of its strongest and most unique features. Shooting is no more the easy way to acquire equipment since everything can be damaged and thus made unusable. Instead, you’ll have to try to find ways without spraying bullets all around. Also the way blood is handled will be changed completely. Since blood goes bad quite quickly without the proper cooling etc, it’s no longer possible to just put 10 bloodpacks in your backpack and tackle any battle with confidence because you know if something goes wrong you can just patch each other up off of a fountain of health. Bloodtransfusions will be transfusions between humans. They can be voluntary or involuntary.

Additionally, blood types will be simulated correctly. That means there’s A,B, AB and O with all the different antibodies and antigens as well. Receiving a transfusion of the wrong blood type is possible but it will harm and can, if left untreated, kill the player. If you wish to know your blood type, you’ll need to find a testing unit. Medical conditions and diseases will, just like in reality, play a major role in survival. If I remember correctly, there are about 10-15 different diseases at the moment, which all have their respective symptoms etc. The principle that real knowledge you posses can also help you in the game (like knowing how to read and orientate on a map, navigate with the stars or a watch) also applies to diseases so there might be some ways of treating them without having to use medication.
....
Verensiirrot siis menee paljon vaikeammiksi, eli saa olla vielä varovaisempi zombejakin taistellessa ja elossa pysyminen vaikeutuu. Eiköhän tämäkin jo jonkun verran aja pelaajia suurempaan yhteistyöhön. Yhden kaverin kanssa pelailukaan ei enää välttämättä pelasta, tuon veriryhmienkin tulon myötä.

kumisetä 26.08.13 12:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja *Viba* (Viesti 1711580594)
Amen, edelleen suurin osa vinkuu ja vonkuu miksei ole mitään uutta/edistystä, ihmettelette pelkästään ulkokuorta. Suurimmat muutokset ovat pellin alla jonka päälle voi sitten rakentaa niitä mukavia ominaisuuksia ja "visuaalisia" asioita :)

Toki, tätähän ne on sanoneet. Mutta esim. noissa videoissa toi kulkeminen on edelleen sitä tönkköä köpöttelyä niikö modissa. Ei se peliä pilaa jos muute o paljo toimivampi, mutta se ois ehkä se eka mihi ois toivonut itse muutosta. Sulavuutta, sulavuutta. Eihä tää mikää CoD ole, ett' vaikka äijä tottelis liukkaasti, ei sen tarvi mikään supermies olla.

Mutta mitäpä tässä muuta spekulois ku videon perusteella kun mitään konkreettista ei ole. Kaikki pr-höpinä punnitaan sitten. Ja toivottavasti, toivottavasti, sieltä tosiaan tulee se peli joka pyyhkii modilla laittiaa. Pitää meinaan kyllä muuttua aika lailla.

Seitan 29.08.13 10:08

How a Near-Death Experience in the Jungle Inspired a Blockbuster Zombie Game | Game|Life | Wired.com

Kannattaaa lukea. Artikkeli kertoo mm. miten idea DayZ sai alkunsa, kuinka BISsin pomot reagoivat zombeihin jne.

Otteita jutusta. Ei viitsi koko hommaa pasteta.
Lainaus:

"Still, when he arrived at Bohemia, he decided not to tell Buchta or anyone else about what he was working on. “I knew they’d think zombies were stupid,” he says. “They’re all hardcore realism military junkies, so I kind of felt embarrassed that I was making a zombie mod.” He decided just to put Day Z online. He figured a few hundred people would play and no one else would notice."

"In the three years before Hall put Day Z online, Arma 2 had sold 1 million copies. Now it sold a million more in just a few months."

"Hall says. “I felt really sad, but I figured he was dead or he was about to die.” Hall persuaded his partner to keep moving, and they scrambled past the dying man. “It was a Day Z moment,” Hall says grimly. The man died, and his body was left behind, encased in snow and ice."



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kello on nyt 06:51.