Vanha 13.01.12, 22:34   #51 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2003
Viestejä: 433
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Papa Tullo Näytä viesti
Tässä loistava vaihtoehto:

Subaru Forester 2.5 XT Turbo Manual 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

230hp ja 320nm, kiihtynee 0-100 samaan tahtiin kuin s4. Jatkuva neliveto, moottori ja alusta otettu WRX Imprezasta. Hinta-laatusuhde todella kohdallaan ja luotettavuus tilastojen mukaan parasta mahdollista.

Suosittelen tätä, sattuu olemaan minun auto

Tämä menee oikeasti 0-100km alle 6 sekunnin.

Subaru foorumilla monet käyttäneet autonsa "penkissä" ja saaneet vakiosta yli 250hp ja yli 400nm väännöt.

Ostakaa pois
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 01:57   #52 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2001
Viestejä: 520
Tuon ikaluokan Volvot ovat taydellinen esimerkki rumasta muovisisustuksesta.
Kojelauta on kuin lumikolasta leikattu, halvemman oloista viritelmaa ei loydy edes Ladasta
__________________
Tarvittaessa lisaa puuttuvat skandit alta:
ääääääääääääääääääääääääää
öööööööööööööööööööööööööö
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 03:09   #53 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2004
Viestejä: 209
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Callahan Näytä viesti
Noh, ei nyt sentään. Audissa (S4 B6) on 110 hp enemmän tehoa ja painoa ehkä saman verran. Viralliset lukemat voivat olla mitä tahansa, mutta Audilla mennään 0-100 noin 5 sekunnissa, Subarun en voi mitenkään uskoa kiihtyvät alle kuuteen. Mulla on yli 300-heppainen A6 eikä sekään mene kuuteen. Tietenkin välitykset vaikuttavat jne., mutta reilun 100 hepan tehoero samanpainoisissa autoissa on aika paljon.
S4:n omamassa n. 100 kg enemmän ja välitetty kulkemaan 250+ km/h. S4 menee 5-5,7 sek, ajajasta ja olosuhteista riippuen? Joka tapauksessa selvää on se, että viimeistään kun on +150 km/h mittarissa niin S4:lla ollaan jo eellä... Forester menee alle kuuteen jos on tarpeeksi vikkelä kepittäjä, paras autolehden kellottama Forester XT meni 0-60 mph välin 5,25 sek (varttimaili 13,94 s.). Forester STI (300hp) menee viiden pintaan ja tuo uudempi XT kuuden pintaan. XT:n koneesta saa helposti +100 hp bolt-on virityksillä (turbo, tmic) jolloin menee jo alle viiden ja varttimaili 12,5->. Niin tai näin, turha vertailla näitä autoja keskenään, Audi tuplasti kalliimpi, maavara alle 100 mm vs. 200 mm, yms. yms.

Asiaan:
Audi A6 Allroad Triptonic Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tonnikeiju eikä ajonvaikeutusta saa kokonaan pois päältä, mutta tuollaiseen sekalaiseen ajoon ja mukavuutta hakevalle aivan loistava. Ohjelmoimalla hieman lisää ruutia jos ajonvakautus ei vilkuttele tarpeeksi (tai huuda apukuskin paikalla)
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 04:49   #54 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 04/2010
Viestejä: 85
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aotes Näytä viesti
Asiaan:
Audi A6 Allroad Triptonic Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tonnikeiju eikä ajonvaikeutusta saa kokonaan pois päältä, mutta tuollaiseen sekalaiseen ajoon ja mukavuutta hakevalle aivan loistava. Ohjelmoimalla hieman lisää ruutia jos ajonvakautus ei vilkuttele tarpeeksi (tai huuda apukuskin paikalla)

Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

(S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 09:20   #55 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2003
Viestejä: 2285
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa Näytä viesti
Tuon ikaluokan Volvot ovat taydellinen esimerkki rumasta muovisisustuksesta.
Kojelauta on kuin lumikolasta leikattu, halvemman oloista viritelmaa ei loydy edes Ladasta
Makuja on moneen. Minusta Volvon kojelauta on edelleen varsin hyvännäköinen ja "muhkea". Sen edessä tuntee istuvansa isossa autossa.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 11:30   #56 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2007
Viestejä: 395
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa Näytä viesti
Tuon ikaluokan Volvot ovat taydellinen esimerkki rumasta muovisisustuksesta.
Kojelauta on kuin lumikolasta leikattu, halvemman oloista viritelmaa ei loydy edes Ladasta
Kyllä tuon volvon kojelauta on paljon laadukkaamman oloinen, kuin esim noiden linkitettyjen subaruiden. Tämä on tietysti minun mielipide ja itse inhoan kiiltävää muovia auton kojelaudassa :P.
__________________
- Intel Core i7 4770K - Asus Z87-A - 8 Gt DDR3 - MSI GTX780 - Fractal Design Define R4 Arctic White - Fractal Design Tesla R2 650W, 80 PLUS Gold - Logitech G510 & Razer Deathadder 2013 -
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 11:51   #57 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2003
Viestejä: 1335
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j0p0 Näytä viesti
Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

(S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
No nää nyt on makuasioita... Kuka ihan oikeasti tarvitsee s-linea tai miksi auton pitäisi olla menevän näköinen?
__________________
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 12:30   #58 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/1999
Viestejä: 620
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j0p0 Näytä viesti
Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

(S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
Ja *tut. Torsen nimenomaan jää jumiin jos ja kun maavara loppuu. Nimenomaan talvella tuosta muodostuu ongelma matalalla autolla, jos jompikumpi akseli nousee ilmaan niin veto vuotaa sinne eikä sitä saa helpolla jarrujen kanssakaan kikkailemalla tasattua. Ja talvellahan tuo käy helposti vaikka siten että yrittää ajaa matalasta auravallista yli, tamppautunut lumi kantaa pohjasta ja etuset sutaisee itsensä tyhjän päälle. Siinä lepää kunnes irti hinataan, alta et mahdu edes kaivamaan kun ei ole sitä maavaraa.

T. nimim. torsen-kuski sporttialustalla
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 12:53   #59 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 143
Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 13:17   #60 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2008
Viestejä: 2825
No jos toisen puolen takapenkki saa kaatua eli istujia ei ole yhtä tai kahta enempää niin mahtuu kyllä varmana. Ja jos saa kaatua niin suosittelen tutustumaan myös Fordin Focus ST ja RS malleihin. Hinnoista en tiedä mutta veikkaus on että ST:itä löytyy kyllä hyvinkin budjetista. Vaikka on etuveto niin mahtava auto silti.
__________________
Asus P6T Deluxe / Intel i7 920@4.1ghz+Noctua NH-D14 / 12gb Kingston HyperX Blu 1600mhz / Ati R9 290 referenssimalli / XFX 750W Core Edition / Samsung F3 1tb, 830 128gb SSD, OCZ Vertex2 90gb / Haf 912+ plus lisätuuletusta / 2xFullHD näyttöjä
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 13:21   #61 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2003
Viestejä: 433
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jzzo Näytä viesti
Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?

Tule Subaru kaupoille, teetän ensi viikolla vielä 135tkm huollon.
Ei tarvitse ylimääräisiä korjaamo käyntejä jos Subarun hankit.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 14:10   #62 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2000
Viestejä: 227
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jzzo Näytä viesti
Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?
Itseä kans kiinnosti tuo R32 Golffi niin kauan, kunnes kysyin määräaikaishuoltojen hintoja (nojoo Volkkarin virallisesta huollosta). Ihan vihjeeksi, että kolminumeroisilla summilla ei niistä selviä kuin ihan pienimmästä huollosta. Meinasin lentää selälleen, kun kuulin mitä maksaa esim. määräaikaishuolto, missä huolletaan VAAN nelivetojärjestelmä, vaihdetaan moottoriöljyt, tulpat, pa- ja öljynsuodattimet. Noin 1200 €...
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 14:52   #63 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2003
Viestejä: 644
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jzzo Näytä viesti
Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?
No tuo 3.2 VR6 kone venyttää jakopään ketjua ja sen vaihtaminen maksaa 4000€ AudiCenterissä. Tämä Audin V8 4.2 motti taas imasee mukavasti bensiiniä, joka ei ihan jokaisen tajuntaan sovi. Moottori kylläkin laadukas ja erittäin pitkään ollut Audin valikomassa.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 17:56   #64 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2009
Viestejä: 1441
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zigh Näytä viesti
Volvo V50 T5 AWD (230 hv) Summum aut Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Liikkuu ainakin keskimääräistä farkkua rivakammin ja ajettavuus kohdallaan.

Miinusta ainoastaan pienestä tavaratilasta (yhdistelmärattaiden kanssa ei paljon mitään mahdu, mutta matkarattaat jos on niin ihan riittävä) ja kulutuksesta (so, tehot maksaa .

Pari vuotta tullut tuollaisella (vm. -07) nyt ajettua, eikä valittamista.
Lisää miinusta Rumista etuvaloista, pienehköistä takatiloista, aliohjaavasta haldex? nelivedosta ja kaitsevasta luistonestosta, jota ei saa kokonaan pois päältä.

Lisäksi saisi olla mielummin manuaali.
__________________
Primary Muroilut:
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 18:10   #65 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2004
Viestejä: 209
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j0p0 Näytä viesti
Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

(S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
Makunsa ja käyttötarkoituksensa kullakin. Mielestäni ei ole rumempi ja itse ainakin valitsen KÄYTTÖautoni käyttötarkoituksen mukaan, en ulkonäön. 94 mm alkaa jo siinä rajalla ettei voi hidastetöyssyjä ajella suurinta sallittua ja silloin katuautossa on jo liian vähän maavaraa. Väittisin myös että ilmajousitus on mukavampi, tosin saahan sen normimalliinkin... Maantieajossa maavara on sama kuin normimallissa. Niin ja jumiin jääminen käsiteltiinkin jo, mutta allroadilla voi tampata lunta alemmas jo jos pohjastaan kiinni
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 18:46   #66 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2004
Viestejä: 1248
Volvoissa mukava mukavuus vakiona mikä talvenpakkasilla tulee hyvin esille... nariseva/kitisevä ja kolisevat kojelaudat.. todella ärsyttävä ominaisuus ainakin tuossa 2000-2004 välisis v70:ssä.. taksikuskit aina marmattaa ku kyselly taksimatkoilla et noh onko volvo AUTO.. muuta ne ei valitakkaa
__________________
Mitä ikinä meinaatkaan tehdä niin tee se ainakin hyvin.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 19:31   #67 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2009
Viestejä: 566
Volvo V70 T6 AWD Summum Aut, aut.Farmari / Bensa Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eikä kukaan naarmuttelekaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 22:07   #68 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2005
Viestejä: 3152
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TomBu Näytä viesti
Ja *tut. Torsen nimenomaan jää jumiin jos ja kun maavara loppuu. Nimenomaan talvella tuosta muodostuu ongelma matalalla autolla, jos jompikumpi akseli nousee ilmaan niin veto vuotaa sinne eikä sitä saa helpolla jarrujen kanssakaan kikkailemalla tasattua. Ja talvellahan tuo käy helposti vaikka siten että yrittää ajaa matalasta auravallista yli, tamppautunut lumi kantaa pohjasta ja etuset sutaisee itsensä tyhjän päälle. Siinä lepää kunnes irti hinataan, alta et mahdu edes kaivamaan kun ei ole sitä maavaraa.
Montako kertaa se on sulla oikeasti jäänyt jumiin? Onhan se teoriassa mahdollista, mutta jos et varta vasten hivuttaudu jonkun auravallin päälle, niin ei se jumiin jää.

Viime talvenakin tuli lunta aika reippaasti ja normaalimaavaraisella A6:lla ei ollut mitään ongelmia kertaakaan. Parkkipaikkoja löytyi kummasti aina sieltä, mihin toisesta päästä vetäviä kopperoita ei oltu uskallettu tunkea.
__________________
The only reason that you’re conscious right now is because I don’t want to carry you.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 22:51   #69 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/1999
Viestejä: 620
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Callahan Näytä viesti
Montako kertaa se on sulla oikeasti jäänyt jumiin? Onhan se teoriassa mahdollista, mutta jos et varta vasten hivuttaudu jonkun auravallin päälle, niin ei se jumiin jää.

Viime talvenakin tuli lunta aika reippaasti ja normaalimaavaraisella A6:lla ei ollut mitään ongelmia kertaakaan. Parkkipaikkoja löytyi kummasti aina sieltä, mihin toisesta päästä vetäviä kopperoita ei oltu uskallettu tunkea.
Kaksi kertaa mä olin viime talvena jumissa. Toinen oli sellainen tilanne että syrjäisellä tiellä oli aura ajanut, ja mun piti siltä tieltä kääntyä vielä pienemmälle tielle. Aura oli tietysti heittänyt siihen risteykseen lumivallin, jota ylitettäessä karahti keulan alta kiinni ja sutaisi etuset vapaaksi. Tuosta ei tosiaan lähtenyt kuin hinaamalla, autoa ei saanut liikkumaan yhtään eteen eikä taa omalla voimalla, vaikka kuinka koitti kikkailla jarruilla, käsijarrulla, esp päällä ja pois jne. On mulla myös aina lapio autossa, mutta ei sieltä mahtunut tavaraa kaivamaan pois, kun ei yksikertaisesti saa lapiota työnnettyä edes puoliväliin asti autoa, kun ottaa varsi helmaan kiinni.

Toinen kerta oli sitten juuri sellainen luova parkkeeraus, eli ei ollut vapaita paikkoja niin vetäisin sitten hankeen. Tällä kertaa päästiin auran tekemästä kovemmasta reunasta yli ja siellä umpihangessa se menikin ihan kivasti, mutta pois ei meinannut tulla millään, kun se kovempi reunus kevensi perää ja taas voima karkasi. Omin voimin reilun turauksen kanssa sieltä pois tultiin, kun heijasi vauhdin kanssa sieltä yli.

Pointti oli että nelivetoon pelkästään ei pidä luottaa, maavara on myös monesti talvella tarpeen. Mun pakussa on paskaksi haukuttu visko (Transporter T4 syncro) mutta reippaan maavaran myötä (25+ cm) tolla pääsee heittämällä sellaisiin paikkoihin (ja pois) jonne torsen-Passatilla ei olisi mitään asiaa.

edit: niin kyllähän toi torseni etenee erittäin hyvin niin kauan kuin tassut pysyy maassa, joskus hirvenjälkiä etsiessä tuli ajeltua huonokuntoisia pikkuteitä keskellä korpea, joita ei ollut kukaan ajanut varmaan koko talvena (tai ainakaan moneen lumisateeseen). Lunta oli niin paljon että se puski konepellin yli mutta eteenpäin mentiin kyllä. Toki lumi oli pakkashötöä eikä mitään raskasta ja paakkuuntuvaa suojalunta.
  Vastaa lainaten
Vanha 14.01.12, 23:50   #70 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2000
Viestejä: 1128
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jzzo Näytä viesti
Paljon tullut hyviä ideoita ja mielipiteitä, kiitoksia. Tommoinen forester olisi kyllä aika tiukka, se menee vakavampaan harkintaan. Toinen hyvä idea oli tuo audi s4. Katselin myös itse noita vm 2005 audi a6 4.2l bensaveekasilla, taitaa olla sama kone kun s4:ssä? Tilaakin olisi enemmän ja hinta sama / edullisempi. Yksi vaihtoehto olisi kanssa mkV golf r32, joka on aina omaa silmää miellyttänyt, taitaa vaan ei-farkkugolffin takapaksi olla liian pieni rattaille + muille härpäkkeille? Onko kellään kokemuksia?
jos ässä audiin päädyt niin kannattaa huomioida ylläpito kustannuksiin ässä-lisä varaosissa etenkin jos ainoastaan suomesta hommaat osat. saattaa joissakin osissa hinta tulla aika rajuna yllätyksenä ihan jo kulutus osassa.

nimim. muutaman kerran kironnut varaosien hintaa kun jotain mennyt hajalle.
__________________
x220
  Vastaa lainaten
Vanha 15.01.12, 02:13   #71 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2008
Viestejä: 2825
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuh Näytä viesti
jos ässä audiin päädyt niin kannattaa huomioida ylläpito kustannuksiin ässä-lisä varaosissa etenkin jos ainoastaan suomesta hommaat osat. saattaa joissakin osissa hinta tulla aika rajuna yllätyksenä ihan jo kulutus osassa.

nimim. muutaman kerran kironnut varaosien hintaa kun jotain mennyt hajalle.
Kuten ylipäänsä missä tahansa erikoismallissa merkillä kuin merkillä.
__________________
Asus P6T Deluxe / Intel i7 920@4.1ghz+Noctua NH-D14 / 12gb Kingston HyperX Blu 1600mhz / Ati R9 290 referenssimalli / XFX 750W Core Edition / Samsung F3 1tb, 830 128gb SSD, OCZ Vertex2 90gb / Haf 912+ plus lisätuuletusta / 2xFullHD näyttöjä
  Vastaa lainaten
Vanha 15.01.12, 16:33   #72 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2005
Viestejä: 1184
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j0p0 Näytä viesti
Mutta miksi ihmeessä allroadi? Huomattavasti rumempi ja normimallissa aivan riittävä maavara käytännössä mihin vaan eikä allroad ole edes mukavampi.

(S-line matalammalla alustalla on jo varsin menevän näköinen, kuka oikeasti tarvitsee kymmeniä senttejä maavaraa, ei quattro jumiin jää käytännössä mihinkään eikä maastoauto ollut edes ensisijaisesti haussa).
Siksi koska ilmajousitus. Tarvinneeko tuota muuta sanoa. Täysin pihalla olet jos alat edes etäisesti väittämään etteikö se olisi parempi kuin perus A6:sen jouset, saahan siihenkin tietty ruksitettua ilma-alustan mutta harvassa on nettiautossa ne kiesit.
  Vastaa lainaten
Vanha 15.01.12, 21:28   #73 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2003
Viestejä: 644
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusa101 Näytä viesti
Siksi koska ilmajousitus. Tarvinneeko tuota muuta sanoa. Täysin pihalla olet jos alat edes etäisesti väittämään etteikö se olisi parempi kuin perus A6:sen jouset, saahan siihenkin tietty ruksitettua ilma-alustan mutta harvassa on nettiautossa ne kiesit.
Eikö tuo Allroadin ilmajousitus ole se ongelmallisin mahdollinen? Vai onko näissä viimesimmissä malleissa saatu jo kestävemmäksi?
  Vastaa lainaten
Vanha 16.01.12, 00:13   #74 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2004
Viestejä: 209
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ertzie Näytä viesti
Eikö tuo Allroadin ilmajousitus ole se ongelmallisin mahdollinen? Vai onko näissä viimesimmissä malleissa saatu jo kestävemmäksi?
Ainakin kalliimmaksi Ei se nytkään ongelmaton ole (mikäpä olisi). Samanlaista kulutustavaraa kuten neste/kaasuiskari-toteutuksetkin. Hinta se on se joka nostattaa keskustelut järjestelmän heikkoudesta. Moni unohtaa, että auton hinta uutena korreloi suoraan huolto/varaosakustannuksiin. Eikä korkeammalla hinnalla ole yleensä mitään tekemistä komponenttien kestävyyden kanssa.
  Vastaa lainaten
Vanha 16.01.12, 11:25   #75 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2004
Viestejä: 811
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junkmu Näytä viesti
Volvoissa mukava mukavuus vakiona mikä talvenpakkasilla tulee hyvin esille... nariseva/kitisevä ja kolisevat kojelaudat.. todella ärsyttävä ominaisuus ainakin tuossa 2000-2004 välisis v70:ssä.. taksikuskit aina marmattaa ku kyselly taksimatkoilla et noh onko volvo AUTO.. muuta ne ei valitakkaa
Edellisen korin V70 ei ole tullut ajettua, mutta nykyisen korin V70:stä (pre-facelift) löytyy jonkun verran kokemusta.

Auto tosiaan tuntuu tykkäävän natista, vaikka kojelauta onkin ihan laadukkaan oloinen näin muuten, mitä nyt ulkonäöltään sitä skandinaavista designia (makuasioita). Kojetaulun mustavalkonäytön voisi päivittää pikkuhiljaa nykyaikaan.

Etuvetoisena tykkää aliohjautua ja muutenkaan ajettavuudeltaan ei ihan saksalaisten kilpailijoiden tasolla, mitä sitä nyt etuvetoiselta odottaisi. Auton alusta on suht löysä ja kallistelee paljon, ei löydy sitä saksalaista finessiä jolla kyyti on mukavaa mutta tunnelma ei ole kun laivassa.

Tomaatti-laatikon toiminta on hieman kuminauhamaista, vaihtaa kyllä suht nopeasti ja ei tee autosta tehottoman tuntuista, mutta kiihdyttäessä vaihtaminen aiheuttaa liiallista pään keikkumista.

Hyvinä puolina voinee mainita mukavat jakkarat (vaikkakin nahka on ikävän liukasta ja hiostavaa), mukava kyyti, D3 kiisselikään ei tunnu autolle alimitoitetulta, hyvät tilat (vaikka takapenkkien syvyys on aavistuksen lyhyt), hyvä äänimaailma (siedettävä ulkoa kantautuva äänimaailma ja diisselinkin äänet kuulostavat ihan hauskalta) yms.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +2. Kello on nyt 09:15.