Vanha 21.12.11, 04:11   #1 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Skoda Superb 1.4 Tsi

Autokuume alkaa iskemään ja se on paha.

Tollasta olen katsellut siellä täällä, livenä ja netissä. Koeajolla en ole vielä ollut.
Hieman arvelluttaa tuo pieni kone, vaikka turbolla onkin.

Arvosteluissa ko. On kuitenkin pärjännyt loistavasti. Jossain valitettiin rengasmelusta ja josain hidasta lämpenemistä kovilla pakkasilla.
Kiitosta sai tilat, ajettavuus, varusteet, turvallisuus ja moottori. Kovasti väittivät että "noinkin" pienellä koneella pärjäis enemmän kuin hyvin.

Tällä hetkellä koneja 2.0 tbo koneella 200. Bensaa tää vie ja paljon. Ainakin kaupungissa. Maantiellä pääsee sinne vajaan kasiin jos ajelee oikein rauhallisesti. Tota on kyllä kiva polkea ja tykkään siitä että ohi pääsee jos haluaa jne. Äärimmäisen hyvä ajettavuuskin. Mutta olenkohan kasvamassa tästä leikittelystä kohta ulos..

Onko jollain murolla enemmän kokemusta ko. Autosta?
Ambiente-varustetasolla ja manuaali/bensa.

25.000 olis yks 09 vm. Ajettuna alle kolmekymppiä.

Vaikeita nää tälläset..
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 07:54   #2 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2002
Viestejä: 33
Tossa 1.4tsi koneessa on ollut jakoketjuongelmia muistaakseni tietyissä konetyypeissä. Lisätietoa löytyy Vagarena.fi. Itellä on neljäs skoda menossa ja kaikkiin olen ollut pääpiirteissään tyytyväinen. edellinen ocu oli tolla 1.4tsi koneella ja olin tyytyväinen ( paitsi että auto oli hidas lämpeämään talvella...)mutta työmatkan pidentyessä vaihdoin diisseliin. Nykyinen Octavia 2.0tdi dsg -08. Sen verran voin kertoa että DSG-vaihteistoa en enään ota. Onneksi oli joku vaihtoautotakuu kun Mekatroniikka meni vaihtoon heti kun auton olin ostanut. Olis maksanut reilu 3500ekua mutta nyt siitä selvittiin satasen omavastuulla. Toinen murheenkryyni VAG-konsernin autoissa on kaksoismassavauhtipyörä jota tehdas ei ole tyyppiviaksi hyväksynyt mutta paljon niitä on hajonnut jopa reilusti alle satatuhatta ajetuista.... ja yleensä hajoaa muutakin samalla kun kaksoismassan jouset ym hilut kurkistavat vaihdelaatikon kopan ulkopuolelle...

TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset ->tossa keskustelua siitä jakoketjuonkelmasta ja muutenkin katsomisen arvoinen sivusta VAG-konsernin autoa harkitsevalle.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 08:31   #3 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 720
Pysyykö merkki kuitenkin jatkossa samana kun vaihdat? Tulee siis Skoda? Millainen?
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 09:40   #4 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10227
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Woge Näytä viesti
Tossa 1.4tsi koneessa on ollut jakoketjuongelmia muistaakseni tietyissä konetyypeissä.
Juu kaksoisahdetuissahan noita jakoketjuongelmia on ollut reilusti. Tossa pelkällä turbolla olevassa ne ovat melko harvinaisia ja Superbiinhan ei kaksoisahdettua ole istutettu.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 09:59   #5 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2000
Viestejä: 2144
Kaksoismassavauhtipyöräongelmat koskee lähinnä diesel-malleja.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 13:45   #6 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Kiitos tulleista vastauksista

Tämän hetkinen autoni on Opel Astra GTC 2.0 Tbo. 2006.

Oiva peli ja kulkee kuin pieni eläin. Ei ole ollut mitään ongelmaa, tähän mennessä ainakaan. Mittarissa 90 000.

Näitä olen katsellut, toinen otsikon mukainen;

KAMUX | Vaihtoajoneuvot - Haku | Listaus

Ja toinen sitten isommalla Dieselilä, juuriki DGS;

KAMUX | Vaihtoajoneuvot - Haku | Listaus

Ikinä en ole dieseliä omistanut..

Ensivuonnahan tulee jotain verouudistuksia jne? Jotkut väittää ettei dieseliä kannata enää ottaakaan.. osaa sitten sanoa.

Heitin kyselyä tonne vaihdota ja vastasivat että 13250€ väliin niin autot vaihtavat omistajaa..

Perhanan autokuume..


Edit; niin, paljonkohan piti rullata mittariin vuodessa että diesel tulisi "halvemmaksi" omistaa?
Nyt on kahde vuoden aikana tullut + 15 000km/vuosi, eikä yhtään enempää. Työmatka kuitenkin 25 km suuntaansa (jos kotiin haluaa niin samanlainen takasin eli 50km yhteensä). Kaupunki 3km ja loput sitten 8-tietä.

Noilla autoilla yhdistettykulutus sama.
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |

Viimeinen muokkaaja ylialokas; 21.12.11 13:59.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 13:54   #7 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2000
Viestejä: 2144
Onhan tuo diesel huomattavasti paremmin varusteltu. Viime kesänä käytiin tuollaisella dieselillä Kreikassa (tosin 170hp versio) ja muistaakseni Tallinnan ja Puolan välillä keskikulutus oli jotain 4,5 luokkaa. Siitä eteenpäin ei enää paljon katseltu kun ajo oli hieman erilaista kuin normaalisti. Mitään ongelmia auton kanssa ei ollut. Tuo DFP anturi saattaa hajota jossain vaiheessa mutta sen korjautus ei maksa kuin pari sataa. DSG on kyllä todella mukava vaihteisto mutta vaatii hieman totuttelua.

Tuosta 1.4TSI:stä ei ole mitään kokemuksia. Kuten aiemmin jo kerrottiin niin huhujen mukaan pelkkässä turboahdetussa ei ole ollut juurikaan ongelmia.

Takajalkatila tuossa Superbissa on kyllä sellainen että Golffin omistajan alkoi ensimmäisenä naurattaa kun sinne takapenkille istui.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 13:58   #8 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Spede Näytä viesti
Onhan tuo diesel huomattavasti paremmin varusteltu. Viime kesänä käytiin tuollaisella dieselillä Kreikassa (tosin 170hp versio) ja muistaakseni Tallinnan ja Puolan välillä keskikulutus oli jotain 4,5 luokkaa. Siitä eteenpäin ei enää paljon katseltu kun ajo oli hieman erilaista kuin normaalisti. Mitään ongelmia auton kanssa ei ollut. Tuo DFP anturi saattaa hajota jossain vaiheessa mutta sen korjautus ei maksa kuin pari sataa. DSG on kyllä todella mukava vaihteisto mutta vaatii hieman totuttelua.

Tuosta 1.4TSI:stä ei ole mitään kokemuksia. Kuten aiemmin jo kerrottiin niin huhujen mukaan pelkkässä turboahdetussa ei ole ollut juurikaan ongelmia.

Takajalkatila tuossa Superbissa on kyllä sellainen että Golffin omistajan alkoi ensimmäisenä naurattaa kun sinne takapenkille istui.
Boldaus oma..

Tarkoittaa?
Arvosteluiden perusteella onnellista naurua?
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 14:06   #9 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2000
Viestejä: 2144
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ylialokas Näytä viesti
Tarkoittaa?
Arvosteluiden perusteella onnellista naurua?
Sori, juuri näin
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 15:08   #10 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 720
Olen joskus taksi-superin kyydissä istunut -siellä takapenkillä tietysti ja täytyy sanoa, että on matkustajalla tilat kohdillaan. Ihme ettei noita enemmänkin näe takseina?
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 15:17   #11 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Onha se kiva että matkustajillakin on takana mukavaa. Kuski, eli minä, on kuitenkin tärkein. Täynynee huomenna ehkä käydä koeajolla toi bensa. Sen verran tossa "lähellä".
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 21:06   #12 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2007
Viestejä: 2761
30tonnilla saa jo hyvä mies ihan oikeankin merkkisen auton. Jätä suosiolla noi superberberit sinne kauppaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 21.12.11, 21:35   #13 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 1561
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markkanen Näytä viesti
30tonnilla saa jo hyvä mies ihan oikeankin merkkisen auton. Jätä suosiolla noi superberberit sinne kauppaan.
Kah, Essolle tullut wlan?
__________________
Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa Kekkosen duunia.
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 13:17   #14 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markkanen Näytä viesti
30tonnilla saa jo hyvä mies ihan oikeankin merkkisen auton. Jätä suosiolla noi superberberit sinne kauppaan.
Niin paljon kuin on kuskejakin, on hyviä merkkejä.

Koeajollahan tuo on käytävä jahka tää joulu saadaan alta pois.
Eikä tuo nyt ihan huono voi olla, jos yhtään luottaminen testeihin.

Sama vuosmalli, samoilla kilometreillä/varusteilla niin audi/bmw paljon enemmän rahaa :/
ei käy järkeen, merkki uskolline en ole.
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 17:19   #15 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2005
Viestejä: 3145
125 hp autossa, jonka omamassa on 1500 kg... Tuon kokoista autoa ostettaessa oletettavasti kyydissä olisi usein vielä paljon enemmän kuin kuljettaja, joten auton elopaino sellaiset pari tonnia. Kait sillä juuri pääsee paikasta toiseen, ellei joudu liittymään lyhyeltä rampilta ruuhkaiselle moottoritielle. Ajonautinnosta ei kannata puhua samana päivänä. Allekirjoittaneella on A6, joka on hieman painavampi kuin Superb. Reilut 300 heppaa riittää, mutta yhtään vähempi ei olisi mukavaa.

200-heppainen Astra on jotakuinkin ok, mutta kannattaisi toki lastuttaa vähän tehokkaammaksi. Golf GTi alkaa olla sopivan ripeä 250 hepalla. Astra lienee samanpainoinen.
__________________
The only reason that you’re conscious right now is because I don’t want to carry you.
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 18:56   #16 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2004
Viestejä: 832
Taitaa Callahanin perhe olla vähän muhkumpaa sorttia jos 500kg painaa. Viisihenkisenä se tekisi sitten kivat 100kg per perse.
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 19:01   #17 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2010
Viestejä: 9
125hp liikuuttaa pari tonnia ihan kevyesti vaikka sillä moottoritien rampilla, jos osaa vaihteita käyttää.
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 19:32   #18 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2009
Viestejä: 3480
Tuo 1.4 TSI kuluttaa vähintään saman kuin tuo 2.0T, jollei aioi pelkkää pihistelyajoa ajaa. Normaaliliikenteessä Golffit ja Octaviat vie 8-9 litraa tuolla koneella. Tuo sokota painavana varmaan yli 9 litraa käytännön ajossa.
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 21:10   #19 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10227
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bumper Näytä viesti
Taitaa Callahanin perhe olla vähän muhkumpaa sorttia jos 500kg painaa. Viisihenkisenä se tekisi sitten kivat 100kg per perse.
Teillä ei tavaraa kuljeteta ikinä yhtään mukana?
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 21:23   #20 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Niin, onhan tuo kone omaankin korvaan vähän pieni.

Toinen, Elegance-varustelulla (jos kirjoitetaan noin, nahkajakkaroineen päivineen) olisi myös mehdokas.
Pari tonnia tosin kalliimpi mutta koneena 1.8 tsi/ 160hp.

Onkos jollaki sitten tuosta "neljä desiä" isommasta moottorista kokemusta?
Entäpä tuosta Elegance-varustetasosta? Listan mukaan aikalailla kaikki mahdollinen..

Perhana, tämä ja huominen päivä menee täysin tähän joulu sitä ja joulu tätä asioihin. Ei kerkeä alan liikkeeseen..
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 22:17   #21 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2009
Viestejä: 1441
Jos ostat Dieselin, niin osta ihmeessä mielummin manuaalina ja 4x4, kuin DSG ja etuveto.
Esim. Joku tällainen: http://www.nettiauto.com/skoda/superb/4473636
__________________
Primary Muroilut:
  Vastaa lainaten
Vanha 22.12.11, 23:25   #22 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 681
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peLoGo? Näytä viesti
Jos ostat Dieselin, niin osta ihmeessä mielummin manuaalina ja 4x4, kuin DSG ja etuveto.
Esim. Joku tällainen: Skoda Superb 2,0 TDI CR DPF 170 4X4 Elegance Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kiitos ehdotuksesta mutta ei taida "sopia" dieseli minulle.
15.000km/vuosi tulee mittariin niin joku taisi laskea että n. 20-25000 km sais tulla että diesel tulis halvemmaksi.
__________________
| i7-4770K@ 4.2Ghz + NH-D15 Noctua| Gigabyte GA-Z97X-GAMING-3 | Crucial 8GB
| GTX 780 | Corsair 860W AX860 | Fractal Design R4 Arctic White | Seagate 2TB Barracuda & Kingston 240GB HyperX 3K SSD | Windows 8.1 64-bit |
  Vastaa lainaten
Vanha 23.12.11, 00:10   #23 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2002
Viestejä: 256
Kaverini töissä maahantuojalla ja sanoi ettei ikinä ostaisi 1.4Tsi konetta eikä suosittele edes vihamiehelleen. Pilaa hyvän konsernin maineen.
__________________
Kaksi asiaa mitä vihaan:
1. Siguja
2. Ironiaa
  Vastaa lainaten
Vanha 23.12.11, 02:26   #24 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 09/2010
Viestejä: 143
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jounika Näytä viesti
Tuo 1.4 TSI kuluttaa vähintään saman kuin tuo 2.0T, jollei aioi pelkkää pihistelyajoa ajaa. Normaaliliikenteessä Golffit ja Octaviat vie 8-9 litraa tuolla koneella. Tuo sokota painavana varmaan yli 9 litraa käytännön ajossa.
Paskat vie, oman kolopallo variantin keskikulutus viimeiseltä kahdelta vuodelta tasan 7l.

Eikä kaasujalkani ole edes kovin kevyt.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja True Näytä viesti
Kaverini töissä maahantuojalla ja sanoi ettei ikinä ostaisi 1.4Tsi konetta eikä suosittele edes vihamiehelleen. Pilaa hyvän konsernin maineen.
Millä maahantuojalla? Toipotan? Alkuaikojen kaksoisahdetuissa on ollut vikoja, 90kW on varma peli.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.12.11, 02:41   #25 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2005
Viestejä: 3145
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peLoGo? Näytä viesti
Jos ostat Dieselin, niin osta ihmeessä mielummin manuaalina ja 4x4, kuin DSG ja etuveto.
Landella manuaali toki menee, mutta kaupunkiin ilman muuta mieluummin DSG+vajaaveto. Eihän tuolla kehän ruuhkassa kestä vatkata keppiä käsin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hrrrrr
125hp liikuuttaa pari tonnia ihan kevyesti vaikka sillä moottoritien rampilla, jos osaa vaihteita käyttää.
Hädin tuskin, vaikka pitää kierrokset koko ajan maksimitehon hujakoilla. Esim. V70 2.4D automaatti varmasti tekee niin, mutta ei se silti tahdo kiihtyä kuormattuna. 163 hp muistaakseni.
__________________
The only reason that you’re conscious right now is because I don’t want to carry you.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +3. Kello on nyt 11:12.