Vanha 03.02.10, 17:23   #26 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 1149
ITse veikkaan tuota ilmamäärämittaria (tjsp), koska omassa ooppelissanikin sellainen vika oli ! JEE!
__________________
Midgård - Landet är Vårt ! http://www.youtube.com/watch?v=EpKEgZ1FOkg
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 17:43   #27 (linkki)
Banned
 
Rekisteröitynyt: 09/2001
Viestejä: 3645
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -LAte Näytä viesti
No siis tokihan sitä vois kakkosella ihan huoletta tollaset nopeudet hoitaa, mut yrittäny kuitenki jonki verra sitä taloudellista ajoa harjottaa, kun opiskelija vielä oon, nii ei oo varaa olla joka pv tankkaamassa autoa.
Vähän offtopic, mtuta eikö siellä autokoulussa toitotettu sitten taloudellisuuteen liittyen juuri tätä, mitä 9000Aero kehui?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 9000Aero Näytä viesti
On silti taloudellisempaa kiihdyttää reippaasti (EI KAASU POHJASSA) pienillä vaihteilla haluttuun nopeuteen ja sitten laittaa suuremman vaihteen kuin yrittää väkisin kiihdyttää pitkiä aikoja suurella vaihteella kaasu pohjassa.
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 17:46   #28 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2004
Viestejä: 284
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -LAte Näytä viesti
auto nykii kiihdyttäessä...

Autohan tosiaan oli Opel Vectra, '99 vuodelta, 200tkm ajettu.
Hommaa klemmari ja lue tämä.

Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk

Niistä vioista, mitä ECUsta ei saa selville, nykimistä voi aiheuttaa ainakin kuluneet tulpat tai tulpanjohdot, tukkeutuneet bensan- tai ilmansuodattimet ja puola. Tulpat ovat varmaan yleisimmät ja niitten kuluneisuus aiheuttaa yleensä nykimistä alakierroksilla, mutta yli 3000:n kone kiertää ihan nätisti.

Edit: saakeli, nuo olikin Astran ohjeet. Vectrassa tuo ECU:n liitin on käsijarrun alla, siinä on sellainen pieni kansi jonka alta se löytyy.

Ohjeet:

http://everything2.com/title/How+to+...m+some+GM+cars
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 19:26   #29 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2003
Viestejä: 2275
Moottori siitä ooppelista on laukeamassa. Suosittelen hankkimaan auton.
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 19:36   #30 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 978
Voi olla myös nokka-akselin asentotunnistin likainen/rikki.
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 22:06   #31 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2008
Viestejä: 37
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -LAte Näytä viesti
Joo, eli tosiaan ois tällästä ongelmaa just pari päivää sitten ostetun vectran kanssa, että mobiili ei ihan halua kiihtyä kunnolla, esim. loiva ylämäki, 40km/h vauhtia, 4 vaihde, niin vauhdin nopeutumista sinne johonki 60km/h saa odotella sellaset 7-9sek.

Ja sit tosiaan auto nykii kiihdyttäessä, enimmikseen isommilla vaihteilla. 1:llä ja 2:lla nykimistä ei tapahdu ollenkaan ja auto kiihtyy vielä ihan hyvin mutta 3:sta eteenpäin nykimistä tulee, varsinkin kun laittaa kaasun pohjaan. Nykiminen ei ole kovin isoa nykimistä, mutta sen kyllä kuitenkin tuntee suht koht selvästi.

Ja sit tosiaan ihmettelin myös, että pakoputkesta kuuluu jotai ihmeellistä "pulputusta". Ei sieltä mitään vuoda ja voi sitten olla, että kuuluu ihan joka auton ominaisuuteen. Outo ääni kuitenki.

Autohan tosiaan oli Opel Vectra, '99 vuodelta, 200tkm ajettu.

Mut tosiaan tollasta vikaa siitä löytyy. Onko mitään apukeinoa?


Ps. Eräs kaveri epäili, että jossain imu****** olisi jotain vikaa, että sielä olisi jokin reikä tai vastaavaa. Ei muista tosiaan että mikä se loppunimi oli, mut kuitenkin..
Takaäänenvaimennin tukossa. Villat lähteneet liikkeelle ja tukkii putken osittain. Irroita takaänkkäri ja testaa toimiiko paremmin.
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 22:13   #32 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 51
Kun omasta vm -04 Vectrasta vaihdettiin EGR, sanoivat Opel-pajalla, että viallinen EGR saattaa aiheuttaa nykimistä. Vie pajalle ja kysy.
  Vastaa lainaten
Vanha 03.02.10, 23:36   #33 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2005
Viestejä: 825
Jos ajelet vitosella ja hidastat kaasu ylhäällä vauhtia niin, että kierrokset laskee 1000rpm pintaan, josta sitten nopeasti painat kaasun pohjaan, alkaako kone pätkiä pitäen "ploploplo" ääntä, on kipinä hukassa.

Saman voi myös testata antamalla auton käydä tyhjäkäyntiä, ja lyömällä tyhjäkäynniltä kaasun nopeasti aivan pohjaan. Jos moottori pätkii kierroksia kerätessään, on kipinä hukassa.


- Vettä / muuta nestettä tulpareijissä, jolloinka tulpat lyö läpi.
- Kuluneet / vialliset tulpanjohdot / tulpat / tulpanhatut
- Puola / Puolat paskana.

Vikakoodit vähän 50-50, kipinäongelmista harvoin vikakoodia tulee ellei puola hajoa / räpsyttele väärään aikaan. Joten en ihan heti lähtisi kuskaaman autoa liikeeseen koodien lukua varten.


Mutta, palettia lähtisin purkamaan kaivamalla tulpat esiin, kato onko tulpanreijissä kosteutta, jos on kuivaa reijät ja tulpanhatut huolella.

Ruuvaa tulpat irti ja kato missä kunnossa. Suosittelen joka tapauksessa vaihtaa ne uusiin, ei siitä haittaakaa oo.

Vieläkin pätkii, sytytysjohdot. Jos et pelkää pientä kipua, niin toinen käsi kiinni auton runkoon, ja toisella käy sytytysjohdot läpi tutkien mikä lyö läpi. Oikean löytyessä et voi olla huomaamatta (en suosittele tätä, sattuu!) Vaihtoehtoisesti hae höpönetistä uudet.

Jos ei vieläkään toimi, niin tässäkohtaa kannattaa lukea ne vikakoodit, puolat kun tuppaa olemaan senverta hintavia ettei niitä turhaan kannata lähteä vaihtelemaan.

Muistaakseni ooppeleissa oli vielä sellanen "hieno" kisko, jossa oli kaikkien sylinterien puolat kiinni ? Tyylillä "jos yks hajoo, niin 4-uutta joudut ostamaan" ?
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 07:19   #34 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2004
Viestejä: 284
Ei Vectrassa ole kuin yksi puola ja vikakoodit lukee kotipihassa 2 minuutissa.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 09:53   #35 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2000
Viestejä: 2401
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 9000Aero Näytä viesti
On silti taloudellisempaa kiihdyttää reippaasti (EI KAASU POHJASSA) pienillä vaihteilla haluttuun nopeuteen ja sitten laittaa suuremman vaihteen kuin yrittää väkisin kiihdyttää pitkiä aikoja suurella vaihteella kaasu pohjassa.
Juuri näin! Epätaloudellisin vaihtoehto on kiihdyttää auton vauhtia isoilla vaihteilla pienillä kierroksilla. Näin esim vaikka kun kyseessä juurikin on vectra 1.6, jonka vääntöalue on korkeammilla kierroksilla.

Minä heitän kanssa old school arvauksen syystä, saman minkä moni muukin jo, entiset tulpanjohdot mäkeen ja kunnon silikoniset tilalle. Ja jos edellisestä tulppien ja ilmansuodattimen vaihdosta on aikaa tuntematon määrä aikaa, niin ei haittaa vaikka ne uusii myös.
__________________
"Koville se ottaa näin laiskoilla"
"You can fool some of the people all of the time and all of the people some of the time, but you can never fool mom."
"Things learned from the forums today: Homoseuxuals do very little damage to vehicles. True story bro."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 17:31   #36 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
Joo-oh. Mulla on 2000vm. dieseliversio Vectrasta ja nyt on auto käynyt kuusi(!)kertaa korjaamolla nykimisen, vikavalon ja nousseen kulutuksen takia ym... eikä vikaa ole saatu korjattua. Viimeksi tänään autoa tutkittiin viisi tuntia kahden mekaanikon voimin, eikä tullut kuntoon.
Kolme eri korjaamoa ja yli 500€ mennyt rahaa...Ei naurata ei. Hyvä kärry hintaisekseen silloin kun kunnossa, mutta nuo viat on äärimmäisen vittumaisia ja tekee autolla ajamisesta hermoja raastavaa.

Autolle tehty seuraavaa:

- Vikakoodit luettu: Ei anna mitää koodia
- Polttoainesuodatin vaihdettu kahdesti
- Imusarja & EGR-venttiili puhdistettu
- EGR koitettiin poistaa käytöstä-->vikavalo syttyi välittömästi
- Forte polttoainejärjestelmän käsittely
- Imusarjan ahtopaineanturi vaihdettu
- Johdotukset ja muut anturit testattu toimiviksi

MIKÄ VITTU TÄTÄ AUTOA RIIVAA? PERKELE!

Meni hermo tänään jo sillä mallilla et rupesin harkitsemaan täysin uuden auton ostoa. Ei ainakaan tarvisi juosta korjaamolla.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 17:34   #37 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10227
Eikö tuossa ole se surullisen kuuluisa Bosch VP44 syöttöpumppu? Ettei olisi paskana.

http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178367 tuolla on jotain korjaamisesta. Tuo ongelma vaivaa niin Opelia, Fordia, Bimmeriä kuin Audiakin niissä malleissa joissa tuo VP44 löytyy.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 17:54   #38 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arsi Näytä viesti
Eikö tuossa ole se surullisen kuuluisa Bosch VP44 syöttöpumppu? Ettei olisi paskana.

Bosch Vp44 Ohjainlaitteen Korjaus. - BTCF Forum tuolla on jotain korjaamisesta. Tuo ongelma vaivaa niin Opelia, Fordia, Bimmeriä kuin Audiakin niissä malleissa joissa tuo VP44 löytyy.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin silloin auto ei toimisi ollenkaan. Dieselkorjaamolla tutkittiin sekin ja pumppu on ehjä.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 17:55   #39 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10227
Jos se oirelee aluksi?

Onko suuttimia tutkittu?
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 18:00   #40 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arsi Näytä viesti
Jos se oirelee aluksi?

Onko suuttimia tutkittu?
Suuttimet on varmaan ainoat joita ei ole tutkittu. Ens viikolla vaihdetaan joku alipaineventtiili ja jos sit ei ala toimiin niin pitää ne suuttimet kattoa.

Niin ja vp44 ei OCF:n mukaan anna mitään ennakkovaroitusta. Se on kuulemma kerrasta poikki huhhahhei.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 19:11   #41 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 51
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jekkupatteri Näytä viesti
Joo-oh. Mulla on 2000vm. dieseliversio Vectrasta ja nyt on auto käynyt kuusi(!)kertaa korjaamolla nykimisen, vikavalon ja nousseen kulutuksen takia ym... eikä vikaa ole saatu korjattua. Viimeksi tänään autoa tutkittiin viisi tuntia kahden mekaanikon voimin, eikä tullut kuntoon.
Kolme eri korjaamoa ja yli 500€ mennyt rahaa...Ei naurata ei. Hyvä kärry hintaisekseen silloin kun kunnossa, mutta nuo viat on äärimmäisen vittumaisia ja tekee autolla ajamisesta hermoja raastavaa.

Autolle tehty seuraavaa:

- Vikakoodit luettu: Ei anna mitää koodia
- Polttoainesuodatin vaihdettu kahdesti
- Imusarja & EGR-venttiili puhdistettu
- EGR koitettiin poistaa käytöstä-->vikavalo syttyi välittömästi
- Forte polttoainejärjestelmän käsittely
- Imusarjan ahtopaineanturi vaihdettu
- Johdotukset ja muut anturit testattu toimiviksi

MIKÄ VITTU TÄTÄ AUTOA RIIVAA? PERKELE!

Meni hermo tänään jo sillä mallilla et rupesin harkitsemaan täysin uuden auton ostoa. Ei ainakaan tarvisi juosta korjaamolla.
Onko ollut ihan Opel-pajalla? Itse käytin omaa Opeleihin erikoistuneella ei-merkki-pajalla. Tiesivät asioista enemmän kuin merkkiliike. Itsellä tuo EGR antoi vikavaloa ja poistui jollain ihmeen softapäivityksellä.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 19:27   #42 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
En ole sinne vielä raaskinut viedä kun löysin hyvän pikkupajan, jossa on pätevän oloinen ja fiksu mekaanikko. Jos ei auto rupea tulemaan kuntoa niin sittehän se on pakko sinnekin viedä mut se on viimeinen vaihtoehto.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 19:29   #43 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2001
Viestejä: 10227
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jekkupatteri Näytä viesti
Niin ja vp44 ei OCF:n mukaan anna mitään ennakkovaroitusta. Se on kuulemma kerrasta poikki huhhahhei.
Joo en ole tuohon sen tarkemmin perehtynyt.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 23:08   #44 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2006
Viestejä: 60
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jekkupatteri Näytä viesti
Joo-oh. Mulla on 2000vm. dieseliversio Vectrasta ja nyt on auto käynyt kuusi(!)kertaa korjaamolla nykimisen, vikavalon ja nousseen kulutuksen takia ym... eikä vikaa ole saatu korjattua. Viimeksi tänään autoa tutkittiin viisi tuntia kahden mekaanikon voimin, eikä tullut kuntoon.
Kolme eri korjaamoa ja yli 500€ mennyt rahaa...Ei naurata ei. Hyvä kärry hintaisekseen silloin kun kunnossa, mutta nuo viat on äärimmäisen vittumaisia ja tekee autolla ajamisesta hermoja raastavaa.

Autolle tehty seuraavaa:

- Vikakoodit luettu: Ei anna mitää koodia
- Polttoainesuodatin vaihdettu kahdesti
- Imusarja & EGR-venttiili puhdistettu
- EGR koitettiin poistaa käytöstä-->vikavalo syttyi välittömästi
- Forte polttoainejärjestelmän käsittely
- Imusarjan ahtopaineanturi vaihdettu
- Johdotukset ja muut anturit testattu toimiviksi

MIKÄ VITTU TÄTÄ AUTOA RIIVAA? PERKELE!

Meni hermo tänään jo sillä mallilla et rupesin harkitsemaan täysin uuden auton ostoa. Ei ainakaan tarvisi juosta korjaamolla.
Onhan halvin vikamahdollisuus myös jo poissuljettu, eli onko kaikki alipaineletkut käyty läpi? Niitä on erittäin helppo saada irti itsekin vahingossa ja kulkuun vaikuttaa melko dramaattisesti. Aikaa myöden myös hapertuvat ja saattavat alkaa vuotaa jostain halkeamasta tai liitoksesta.
  Vastaa lainaten
Vanha 04.02.10, 23:13   #45 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2005
Viestejä: 825
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jekkupatteri Näytä viesti
Joo-oh. Mulla on 2000vm. dieseliversio Vectrasta ja nyt on auto käynyt kuusi(!)kertaa korjaamolla nykimisen, vikavalon ja nousseen kulutuksen takia ym... eikä vikaa ole saatu korjattua. Viimeksi tänään autoa tutkittiin viisi tuntia kahden mekaanikon voimin, eikä tullut kuntoon.
Kolme eri korjaamoa ja yli 500€ mennyt rahaa...Ei naurata ei. Hyvä kärry hintaisekseen silloin kun kunnossa, mutta nuo viat on äärimmäisen vittumaisia ja tekee autolla ajamisesta hermoja raastavaa.

Autolle tehty seuraavaa:

- Vikakoodit luettu: Ei anna mitää koodia
- Polttoainesuodatin vaihdettu kahdesti
- Imusarja & EGR-venttiili puhdistettu
- EGR koitettiin poistaa käytöstä-->vikavalo syttyi välittömästi
- Forte polttoainejärjestelmän käsittely
- Imusarjan ahtopaineanturi vaihdettu
- Johdotukset ja muut anturit testattu toimiviksi

MIKÄ VITTU TÄTÄ AUTOA RIIVAA? PERKELE!

Meni hermo tänään jo sillä mallilla et rupesin harkitsemaan täysin uuden auton ostoa. Ei ainakaan tarvisi juosta korjaamolla.
Dieselissä tulis näin nopeasti mieleen, Suuttimet, pumpun ajotus, ja lopuksi itse pumppu... Ainakin tuo nousevanauringonihme nykii, suoltaa putkesta mustaa ja kulutti niin perkeleesti kun oli pumpun ajotus pielessä...
  Vastaa lainaten
Vanha 05.02.10, 00:51   #46 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rökösö Näytä viesti
Onhan halvin vikamahdollisuus myös jo poissuljettu, eli onko kaikki alipaineletkut käyty läpi? Niitä on erittäin helppo saada irti itsekin vahingossa ja kulkuun vaikuttaa melko dramaattisesti. Aikaa myöden myös hapertuvat ja saattavat alkaa vuotaa jostain halkeamasta tai liitoksesta.
Hmmm tästä en ole kyllä ollenkaan varma. Pitääpäs soittaa mekaanikolle ja kysyä asiasta. Ne letkut ei varmaan paljoa maksa niin ne vois vaihtaa muutenkin varmuuden vuoksi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carl0s Näytä viesti
Dieselissä tulis näin nopeasti mieleen, Suuttimet, pumpun ajotus, ja lopuksi itse pumppu... Ainakin tuo nousevanauringonihme nykii, suoltaa putkesta mustaa ja kulutti niin perkeleesti kun oli pumpun ajotus pielessä...
Se voi olla tietty mahollista sekin. Ens viikolla pitäisi vaihtaa EGR:n alipaineventtiili ja katsoa vaikuttaako se sitten mitenkään auton käytökseen. Jos ei niin sit pitää varata aika uudestaan dieselkorjaamolle pumpun tarkistukseen, vaikka täällä paikallinen dieselkorjaamo on anti-asiakaspalvelu henkinen.
  Vastaa lainaten
Vanha 23.03.10, 09:22   #47 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2008
Viestejä: 60
Vian aiheuttajaksi paljastui ilmamassamittari, josta vihdoin ja viimein saatiin vikakoodit ulos. Se kun vaihdettiin niin kaikki viat korjaantui ja auto on kulkenut nyt 1000km kuin uutena konsanaan
  Vastaa lainaten
Vanha 23.03.10, 10:35   #48 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2008
Viestejä: 109
On se jännä nuo merkkikorjaamot... itselläkin alkoi opelin mittaristo muistuttaa jouluvaloja ja ajattelin sitten viedä vikakoodien lukuun tutulle pajalle. Siellä sanottiinkin että takalambda ja katti herjaa, liikaa päästöjä. Asentaja sanoi että käy ajamassa tunti erilaista ajoa, kovia kiihdytyksiä, motariajoa ja moottorijarrutusta. Tule takaisin ja katotaan uudestaan. Ei mitään, rottelo kaipasi vaan kovaa ajoa.

Katsastus lähestyi, ja ajattelin palkkapäivän kunniaksi viedä auton ihan katsastustarkistukseen merkkihuoltoon. Kerroin että vikakoodit luettu, tässä lappu. No ei kelvannut, piti saada omilla laitteilla mitata. Menköön, tämähän on vain neljänkympin mielenrauhavakuutus.

Tiesin siis mikä hikka autossa on, kerroin asentajalle että näin on, kattokaa että kaikki muu kelpaa leimaukolle. Puolen tunnin tarkistus venyi neljään tuntiin. Soittelin ja kyselin että mikä maksaa kun valmista ei tule. Oli kuulemma joku "mystinen" vika, liikaa päästöjä. Kerroin että tiesin tämän, niinhän se luki siinä lapussa, kerroin myös asian tilan asentajalle. Pyydettiin lupa jättää kottero huoltoon, jatketaan aamulla.

Seuraavana päivänä, usean tunnin asiantuntevan vianetsinnän jälkeen kaikki olikin muka kunnossa. Asentaja ja joku korjaamon kymppi tulee selittämään että se nyt vaan joskus näissä ecotekeissä on noin, kovaa ajoa ja leimalle.

Yksinkertainen katsastustarkistus muuttui kahdeksan tunnin valohoidoksi. Totesin tiskillä laskua maksaessa että maksan puolet summasta VALOkopioiduilla rahoilla, kun vika oli tiedossa, ja silti teitte kaiken päin vittua. Siihen hintaan sain vielä ite täyttää pissapojan säiliön.

Opetus: tyhmästä päästä kärsii koko kukkaro.
__________________
ad -ad
  Vastaa lainaten
Vanha 23.03.10, 19:44   #49 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 10/2008
Viestejä: 51
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komputerdesikn Näytä viesti
On se jännä nuo merkkikorjaamot... itselläkin alkoi opelin mittaristo muistuttaa jouluvaloja ja ajattelin sitten viedä vikakoodien lukuun tutulle pajalle. Siellä sanottiinkin että takalambda ja katti herjaa, liikaa päästöjä. Asentaja sanoi että käy ajamassa tunti erilaista ajoa, kovia kiihdytyksiä, motariajoa ja moottorijarrutusta. Tule takaisin ja katotaan uudestaan. Ei mitään, rottelo kaipasi vaan kovaa ajoa.

Katsastus lähestyi, ja ajattelin palkkapäivän kunniaksi viedä auton ihan katsastustarkistukseen merkkihuoltoon. Kerroin että vikakoodit luettu, tässä lappu. No ei kelvannut, piti saada omilla laitteilla mitata. Menköön, tämähän on vain neljänkympin mielenrauhavakuutus.

Tiesin siis mikä hikka autossa on, kerroin asentajalle että näin on, kattokaa että kaikki muu kelpaa leimaukolle. Puolen tunnin tarkistus venyi neljään tuntiin. Soittelin ja kyselin että mikä maksaa kun valmista ei tule. Oli kuulemma joku "mystinen" vika, liikaa päästöjä. Kerroin että tiesin tämän, niinhän se luki siinä lapussa, kerroin myös asian tilan asentajalle. Pyydettiin lupa jättää kottero huoltoon, jatketaan aamulla.

Seuraavana päivänä, usean tunnin asiantuntevan vianetsinnän jälkeen kaikki olikin muka kunnossa. Asentaja ja joku korjaamon kymppi tulee selittämään että se nyt vaan joskus näissä ecotekeissä on noin, kovaa ajoa ja leimalle.

Yksinkertainen katsastustarkistus muuttui kahdeksan tunnin valohoidoksi. Totesin tiskillä laskua maksaessa että maksan puolet summasta VALOkopioiduilla rahoilla, kun vika oli tiedossa, ja silti teitte kaiken päin vittua. Siihen hintaan sain vielä ite täyttää pissapojan säiliön.

Opetus: tyhmästä päästä kärsii koko kukkaro.
Oli muuten omassa Vectrassa sama vika, liikaa päästöjä katsastuksessa. Pajalla epäilivät imusarjan vuotoa.
  Vastaa lainaten
Vanha 24.03.10, 12:28   #50 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2002
Viestejä: 405
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jekkupatteri Näytä viesti
Vian aiheuttajaksi paljastui ilmamassamittari, josta vihdoin ja viimein saatiin vikakoodit ulos. Se kun vaihdettiin niin kaikki viat korjaantui ja auto on kulkenut nyt 1000km kuin uutena konsanaan
Minkähintanen oli vaihtaa?

Itellä -99 TDI vectra jossa kans nykimistä. En ole ikinä tutkinut mistä johtuu mutta useasta suusta olen kuullut että todennäkösesti pitäs vaihtaa ilmamäärämittari.

En ole vielä jaksanut tehdä asialle mitään koska auto toimii eikä tuosta oikeestaan haittaa ole
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +3. Kello on nyt 22:53.