Vanha 28.01.13, 15:59   #1751 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2003
Viestejä: 3266
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veriveli GTM Näytä viesti
Peugeot 206 2001 1,6L Bensa.

Sinne jäi.

Ajettiin Hesasta Tampereelle, käytiin kahvilla ja jatkettin matkaa, ekassa risteyksessä kuulosti siltä kun kone ois nielassu banaanin kuorineen. Käynti muuttu heti epätahtiseksi, nylkytti niin vitusti ja sammui. Sain käyntiin ja siirettyä tien sivuun, mutta se ei pysy ollenkaan käynnissä ellei kierrokset ole yli 1,5krpm.

Kaadoin tankkiin jäänestoainetta ja täytin jäähdytysnesteen, kun en muutakaan osannut tehä. Pitelin käynnissä ja kierroksilla hetken aikaa. Nyt se ei enää sammunut, mutta tyhjäkäynti heilutti autoa vaakamambon tahtiin. Hetken siinä ihmeteltyäni siirsin autoa hieman ja huomasin että edellisessä kohdassa oli lumi sulanut hiukan liian isolta alueelta koneen alta. Kurkkasin alle ja sielähän se pakoputki hohkaa aivan punasena ensimmäiseen pönttöön asti. Sammutin vartiksi, ajoin 200 metriä lähimmän huollon pihaan ja vein avaimet toimistoon.

Nyt pelottaa jo se soitto sieltä huollosta, mikähän tälle kävi sitä en tiedä, mutta se kylmä fiilis on että kalliiksi tulee tai varaosiksi menee. Sapettaa
Voi olla että äänenvaimennin hajonnut ja pakoputki mennyt tukkoon. Tai sitten sytytyspuolella häikkää ja vuotaa bensaa pakoputkeen.
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 16:04   #1752 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 12/2012
Viestejä: 1361
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veriveli GTM Näytä viesti
Peugeot 206 2001 1,6L Bensa.

Sinne jäi.

Ajettiin Hesasta Tampereelle, käytiin kahvilla ja jatkettin matkaa, ekassa risteyksessä kuulosti siltä kun kone ois nielassu banaanin kuorineen. Käynti muuttu heti epätahtiseksi, nylkytti niin vitusti ja sammui. Sain käyntiin ja siirettyä tien sivuun, mutta se ei pysy ollenkaan käynnissä ellei kierrokset ole yli 1,5krpm.

Kaadoin tankkiin jäänestoainetta ja täytin jäähdytysnesteen, kun en muutakaan osannut tehä. Pitelin käynnissä ja kierroksilla hetken aikaa. Nyt se ei enää sammunut, mutta tyhjäkäynti heilutti autoa vaakamambon tahtiin. Hetken siinä ihmeteltyäni siirsin autoa hieman ja huomasin että edellisessä kohdassa oli lumi sulanut hiukan liian isolta alueelta koneen alta. Kurkkasin alle ja sielähän se pakoputki hohkaa aivan punasena ensimmäiseen pönttöön asti. Sammutin vartiksi, ajoin 200 metriä lähimmän huollon pihaan ja vein avaimet toimistoon.

Nyt pelottaa jo se soitto sieltä huollosta, mikähän tälle kävi sitä en tiedä, mutta se kylmä fiilis on että kalliiksi tulee tai varaosiksi menee. Sapettaa
Huohotin tukossa ja alkoi polttamaan öljyä.
__________________
--==ACTION QUAKE2==--
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 16:22   #1753 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Viestejä: 2192
Tai äänenvaimennin / katti tukossa. Jos se öljyä polttaa niin ei sammu avaimesta ja nostaa kierrokset tappiin ilman kaasun painamista + vitullinen savupilvi.
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 19:51   #1754 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 1663
Kattia veikkaisin itsekin, paljonko lie pösöön maksaa.
__________________
MOI!
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 20:14   #1755 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 03/2003
Viestejä: 2623
Turbodiisselithän ne ryntäilee öljyä polttaessaan, eikä bensakoneet?

Ja eikös tuo pösö kuulostakin ihan tyypillisesti puolavikaiselta?

Ei taida olla tietäjiä hereillä...
__________________
Meidän firmassa asiakas on aina väärässä.
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 20:29   #1756 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 01/2009
Viestejä: 1278
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tina Silta Näytä viesti
Turbodiisselithän ne ryntäilee öljyä polttaessaan, eikä bensakoneet?
Kyllä ainakin vaparidieselitkin ryntäilee kun öljyt lähtee palamaan, kokemusta on... Bensakoneet nyt tuskin tekee sitä kun ei tule kipinää enää sen jälkeen kun avaimesta vääntää, eikä se öljy niissä edes kauhean hyvin pala vaikka tulisikin.
__________________
w!rd
An armed society is a polite society
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 20:31   #1757 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10096
Ei riitä puristukset normaalissa bensakoneessa sytyttämään dieseliä
__________________
Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
iHerb.com -5$ ensitilaus alekoodi: ATU475
Instagram: teruoh111
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 20:38   #1758 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2006
Viestejä: 1137
Failaan.
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 20:54   #1759 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2002
Viestejä: 161
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeknoR Näytä viesti
Ei riitä puristukset normaalissa bensakoneessa sytyttämään dieseliä
Eikös dieselin puristuskestävyys ole heikompi kuin bensiinin? Syttyykö, siitä ei kyllä mitään hajua
__________________
Intel i7 3770k @ 4.5GHz - Asus Maximus V Gene - 8GB Samsung Green DDR3 @ 2133mhz - GeForce GTX 560 Ti - Kingston V200 120GB - Intel 910 800GB - 2x WD 640GB AALS - Fractal Define R2 - Super Flower Golden Green Pro 450w - Windows 7
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 21:12   #1760 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 02/2010
Viestejä: 523
Sytytys/ruisku vika, Yhteen vastaavaan tapaukseen törmänny ja täysin samat oireet. En muista miten sai fiksattua, mut joku seuraa johtoa leikki siinä tais olla ja joku anturi piti vaihtaa.
__________________
Lukemishäriöinen urvelo.
  Vastaa lainaten
Vanha 28.01.13, 22:21   #1761 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2005
Viestejä: 757
Oireet viittaa kampiakselin asentoanturiin.
Se kun paukkuu niin sytkäennakko menee minne sattuu.

Siitä vittumainen vika että se saattaa ilmetä vasta kun kone on kuuma, ja vieläpä 100km ajon jälkeen...
Itellä meni viime kesänä kun ajoin 100km+ yhtä soittoa, täysin tattis, ei käy tyhjäkäyntiä (samat oireet) sitte vaan pärjäilin sen kanssa perille, seuraavana aamuna taas liikkeelle, pääsin 45km ja alko pikkusen oirehtimaan, tunnin parin pysäys niin pääsin kotiin asti sitten jo...
__________________
3DFX, gone but never forgotten...
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 08:35   #1762 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2011
Viestejä: 8
Kiitos kaikille vertaistuesta. Vitutus laantui siedettävälle tasolle, kun ymmärsi että ehkä tässä ei sittenkään mene koko auto vaihtoon =)

Se on aina vittumaista kun tietokoneen päivitysbudjetti menee johkin perhanan kampiakselin asentoanturin takasivusyöttösuuttimen vaihtoprojektiin. Kommentoin tähän lankaan vielä kun saan tietää huollosta vian ja hinnan.
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 09:12   #1763 (linkki)
Rixivee
 
Viestejä: n/a
Ostin joulukuussa oman käyttö/harrasteauton, joka on siis merkiltään/malliltaan Ford Scorpio(mk1 facelift/mk2, ihan miten tykkää ilmaista. Tämä on siis välimalli ennen mulkkaria.)

Ostettaessa havaitut viat:
- Lasinpesimen sähkölämmitteiset suuttimet sulaneet(korjattu, tilalle Golfin tyylikkäämmät suuttimet)
- Iso osa hytin valoista pimeänä(Osa vaihdettu, loput keväällä isomman sisärempan yhteydessä)
- Hyttiin ei tule lämmintä(Koitettu korjata, mutta vika ei ole poistunut. Lämppärinkennon vaihto menee väkisinkin keväälle kun ei hyttiä viitsi pakkasessa avata.)
- Pakoputki entinen(Olipas kauniin möreät äänet, mutta nyt sekin on korjattu.)
- Helmat ja takakaaret ruosteessa(Otteessa korjauskehotus helmoista, fuck. Keväämmällä..)

Suoraan sanottuna vituttaa. Mitään ei kykene kunnolla työstämään ennen kevättä.. kun ei ole lämmintä hallia.

Kaikenlisäksi nyt on ilmaantunut pari uutta vikaa/tarkempaa analyysiä vanhoista vioista..

Veikkaisin että öljypohja vuotaa, koska tiputtaa alleen tismalleen öljypohjan ääriviivat öljyä.. Mittatikulla tätä ei juuri huomaa, mutta taloudessa ei montaa romua ole niin kyllähän sen tosta pihasta näkee..

Tuo lämpimän ilman puute onkin mielenkiintoinen vaiva, sillä ilmaamalla ongelma ei ratkea kuin hetkeksi. Juuri ilmaamisen(ja joskus suurilla kierroksilla) jälkeen lämmintä tulee, mutta loppuu hyvin lyhyeen. Termostaatti on vaihdettu, eli siitä se ei ainakaan johdu.. Jäähdytinnesteitä oli edellinen omistaja heittänyt kaikissa sateenkaaren väreissä, eli hyytelöäkin siellä toki saattaa olla. Toisaalta, järjestelmän läpi pyöritettiin porakonepumpulla jäähdytysjärjestelmän puhdistusainetta, eikä sieltä mitään isompaa tullut. Kennolle menevät letkut voivat kaiketi silti olla tukossa.. mutta voihan siellä olla ilmaakin.

Oli miten oli, nuo yllä mainitut raastavat hermojani ja tulevat jo melkein uniinkin ._. Kellään muulla kylmiä kilometrejä?
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 09:23   #1764 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10096
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rixivee Näytä viesti
Ostin joulukuussa oman käyttö/harrasteauton, joka on siis merkiltään/malliltaan Ford Scorpio(mk1 facelift/mk2, ihan miten tykkää ilmaista. Tämä on siis välimalli ennen mulkkaria.)

Ostettaessa havaitut viat:
- Lasinpesimen sähkölämmitteiset suuttimet sulaneet(korjattu, tilalle Golfin tyylikkäämmät suuttimet)
- Iso osa hytin valoista pimeänä(Osa vaihdettu, loput keväällä isomman sisärempan yhteydessä)
- Hyttiin ei tule lämmintä(Koitettu korjata, mutta vika ei ole poistunut. Lämppärinkennon vaihto menee väkisinkin keväälle kun ei hyttiä viitsi pakkasessa avata.)
- Pakoputki entinen(Olipas kauniin möreät äänet, mutta nyt sekin on korjattu.)
- Helmat ja takakaaret ruosteessa(Otteessa korjauskehotus helmoista, fuck. Keväämmällä..)

Suoraan sanottuna vituttaa. Mitään ei kykene kunnolla työstämään ennen kevättä.. kun ei ole lämmintä hallia.

Kaikenlisäksi nyt on ilmaantunut pari uutta vikaa/tarkempaa analyysiä vanhoista vioista..

Veikkaisin että öljypohja vuotaa, koska tiputtaa alleen tismalleen öljypohjan ääriviivat öljyä.. Mittatikulla tätä ei juuri huomaa, mutta taloudessa ei montaa romua ole niin kyllähän sen tosta pihasta näkee..

Tuo lämpimän ilman puute onkin mielenkiintoinen vaiva, sillä ilmaamalla ongelma ei ratkea kuin hetkeksi. Juuri ilmaamisen(ja joskus suurilla kierroksilla) jälkeen lämmintä tulee, mutta loppuu hyvin lyhyeen. Termostaatti on vaihdettu, eli siitä se ei ainakaan johdu.. Jäähdytinnesteitä oli edellinen omistaja heittänyt kaikissa sateenkaaren väreissä, eli hyytelöäkin siellä toki saattaa olla. Toisaalta, järjestelmän läpi pyöritettiin porakonepumpulla jäähdytysjärjestelmän puhdistusainetta, eikä sieltä mitään isompaa tullut. Kennolle menevät letkut voivat kaiketi silti olla tukossa.. mutta voihan siellä olla ilmaakin.

Oli miten oli, nuo yllä mainitut raastavat hermojani ja tulevat jo melkein uniinkin ._. Kellään muulla kylmiä kilometrejä?
Noi scorpion lämppärinkennot ilmautuu onneksi suht kivuttomasti koska siellä ei ole mitään venttiileitä, ja kennokin on aika matalalla, verrattuna paisuntasäiliöön yms, eli ei sinne mitään ilmaa kovin helpolla jää. Toki se vähän voi auttaa kun nostaa auton keulaa ylös, ja puristelee letkuja, mutta itellä riitti aina kun antoi käydä itekseen paisarin korkki auki.

Koko jäähdytysjärjestelmähän on Scorpiossa ihan virallisestikin "itsestään ilmautuva" (=ei ole mitään avattavia ilmausruuveja niin kuin joissain autoissa) tehty just sillä osien sijoittelulla, että kennot/jäähdyttimet mahdollisimman matalalla, eikä ole venttiileitä termarin lisäksi.

Veikkaisin että tukossa, joten "have fun" vaihtaessasi sitä Lohdutukseksi kenno ei ainakaan ole kallis, kun siihen taisi käydä sama kuin Sierraan, joka ei tarvikkeena maksa ~mitään (esim motonet)

Niin kannattaa kuitenkin se apparin puolen kojelaudan alamuovi ottaa pois ja kurkistaa saako sen sieltä kuitenkin vedettyä irrottamatta kojelautaa. Jos saa niin eihän se ole pahakaan temppu pakkasilla.
Sinne appariin päin vetämällä se kuitenkin irtoaa sieltä boksista... se onkin sitten toinen temppu miten uusi saadaan tilalle. tahtoo ne kennon letkulähdöt jarruttaa hommaa aina pahasti.
__________________
Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
iHerb.com -5$ ensitilaus alekoodi: ATU475
Instagram: teruoh111

Viimeinen muokkaaja TeknoR; 29.01.13 09:38.
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 13:11   #1765 (linkki)
Rixivee
 
Viestejä: n/a
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeknoR Näytä viesti
Noi scorpion lämppärinkennot ilmautuu onneksi suht kivuttomasti koska siellä ei ole mitään venttiileitä, ja kennokin on aika matalalla, verrattuna paisuntasäiliöön yms, eli ei sinne mitään ilmaa kovin helpolla jää. Toki se vähän voi auttaa kun nostaa auton keulaa ylös, ja puristelee letkuja, mutta itellä riitti aina kun antoi käydä itekseen paisarin korkki auki.

Koko jäähdytysjärjestelmähän on Scorpiossa ihan virallisestikin "itsestään ilmautuva" (=ei ole mitään avattavia ilmausruuveja niin kuin joissain autoissa) tehty just sillä osien sijoittelulla, että kennot/jäähdyttimet mahdollisimman matalalla, eikä ole venttiileitä termarin lisäksi.

Veikkaisin että tukossa, joten "have fun" vaihtaessasi sitä Lohdutukseksi kenno ei ainakaan ole kallis, kun siihen taisi käydä sama kuin Sierraan, joka ei tarvikkeena maksa ~mitään (esim motonet)

Niin kannattaa kuitenkin se apparin puolen kojelaudan alamuovi ottaa pois ja kurkistaa saako sen sieltä kuitenkin vedettyä irrottamatta kojelautaa. Jos saa niin eihän se ole pahakaan temppu pakkasilla.
Sinne appariin päin vetämällä se kuitenkin irtoaa sieltä boksista... se onkin sitten toinen temppu miten uusi saadaan tilalle. tahtoo ne kennon letkulähdöt jarruttaa hommaa aina pahasti.
Joo, eli siis korkeilla kierroksilla(n. 4k) kuuluu suurinpiirtein keskeltä tuota paneelia jonkinlaista korkeaa suhinaa. Luultavasti tuo on tukossa, sillä paikka-ainetta (ainakin?) heitetty pönttöön ja olihan siellä vihreät ja punaiset sekasin.

Mitenkäs, tuo merkkaa reviiriä suurinpiirtein tarkalleen apparin puolelle jäähdyttäjän kulmasta.. ja vuotoa tuntuu tehostavan käynnin jälkeen se, että avaa paisuntasäiliön niin että paineet pääsee ulos. Tuo on ihan satunnaista pudottelua, joskus tippa, joskus ei lainkaan. Jos säiliön avaa niin tulee isompi lammikko samaan kohtaan.

Oletko noihin joskus vaihtanut lämppärinkennoa? Haynes käskee repiä koko paneelin irti kennon vaihtoa varten.. Mieluummin tekisin ottamatta kennoa ulos, jos vain suinkin mahdollista. Sierrassa(ja mk1 scorpiossa) tuo kennon vaihto olisi ilmeisesti huomattavasti helmpompaa kun sen paneelin alaosan voi irroittaa yksinään? :P

Mitenkäs muuten.. Tuohon on luultavasti kone vaihdettu johonkin väliin, mitä jos kennon letkut on väärinpäin?

Ja sitten vielä yksi eeppinen murhe: lämppärin säädin ei toimi kunnolla.. laippa ei ilmeisesti liiku oikein, eli tuon paneelin joutuu kaiketi kuitenkin purkamaan jossain vaiheessa. ._.

Tällä hetkellä prioritisoin kuitenkin jäähdytyksen ja tuon öljyvuodon tärkeimmiksi, kun ne eniten toimintaa häiritsee.. Ja mukavampi parkkeerata tyttöystävän porukoilla, kun auto ei merkkaa pihaa niin kauheasti.
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 13:32   #1766 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10096
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rixivee Näytä viesti

Oletko noihin joskus vaihtanut lämppärinkennoa? Haynes käskee repiä koko paneelin irti kennon vaihtoa varten.. Mieluummin tekisin ottamatta kennoa ulos, jos vain suinkin mahdollista. Sierrassa(ja mk1 scorpiossa) tuo kennon vaihto olisi ilmeisesti huomattavasti helmpompaa kun sen paneelin alaosan voi irroittaa yksinään? :P
En oo vaihtanut kuin mulkosilmään, siinä ainakin helppous kaatuu siihen kun kojelauta on yhtä puuta alas asti. Tossa 92-94:ssä mikä sulla on, niin siinähän vissiin saa ne kojelaudan alaosat irti, mikä antaa tilaa työskennellä. jos tarkoitat paneelilla sitä boksia jossa kenno on, niin luulisin ettei sitä tarvii irroittaa tai purkaa, vaan kenno lähtee ihan sillä kun vetäsee suoraan sivusuunnassa tai vähän viistottain kampeamalla pois.
Se kennon keltainen (tarvikkeissa voi olla musta) päätyhän pitäisi muistaakseni näkyä kun pään tunkee sinne jalkotilaan.
Tämä kuva ehkä valottaa hieman: http://www.fordscorpio.co.uk/images/step23_1.jpg
kuva on mulkkarista, ja vielä RHD, mutta siis kennon sijainti on sama kuin mk1 scorpiossa. Eli tommonen näkymä apparin jalkotilassa pitäisi olla, ja tuosta se lähtee kiskomalla pois. Kuvassa se näyttäs olevan 2-3cm ulos vedettynä.

kannattaa kyllä varmistaa että sulla ne läpät toimii ja vesi varmasti kiertää kennon läpi... jos kylmä/kuuma läppä ei toimi niin turhaa työtä kennon vaihto, jos se onkin kunnossa.
__________________
Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
iHerb.com -5$ ensitilaus alekoodi: ATU475
Instagram: teruoh111
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 14:00   #1767 (linkki)
Rixivee
 
Viestejä: n/a
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeknoR Näytä viesti
En oo vaihtanut kuin mulkosilmään, siinä ainakin helppous kaatuu siihen kun kojelauta on yhtä puuta alas asti. Tossa 92-94:ssä mikä sulla on, niin siinähän vissiin saa ne kojelaudan alaosat irti, mikä antaa tilaa työskennellä. jos tarkoitat paneelilla sitä boksia jossa kenno on, niin luulisin ettei sitä tarvii irroittaa tai purkaa, vaan kenno lähtee ihan sillä kun vetäsee suoraan sivusuunnassa tai vähän viistottain kampeamalla pois.
Se kennon keltainen (tarvikkeissa voi olla musta) päätyhän pitäisi muistaakseni näkyä kun pään tunkee sinne jalkotilaan.
Tämä kuva ehkä valottaa hieman: http://www.fordscorpio.co.uk/images/step23_1.jpg
kuva on mulkkarista, ja vielä RHD, mutta siis kennon sijainti on sama kuin mk1 scorpiossa. Eli tommonen näkymä apparin jalkotilassa pitäisi olla, ja tuosta se lähtee kiskomalla pois. Kuvassa se näyttäs olevan 2-3cm ulos vedettynä.

kannattaa kyllä varmistaa että sulla ne läpät toimii ja vesi varmasti kiertää kennon läpi... jos kylmä/kuuma läppä ei toimi niin turhaa työtä kennon vaihto, jos se onkin kunnossa.
väittäsin ettei tosta kojelaudasta saa mitään irti(92-94 on yhtä palaa ainakin kuvien perusteella, 90-91 ilmeisesti samanlainen systeemi kukn Sierrassa), mutta se on siinä määrin pienempi että tuon kennon näkee kun nostaa mattoa(ellei tuosta ole edellinen omistaja jo sahannut palaa pois, en ihmettelisi ._.)

Törmäsin tälläiseen: jäähdytinnestettä. Jostain syystä tuolla on jäähdytinnestettä apparin jalkatilan maton alla, tai sitä on ainakin ollut siellä. Hajusta päätellen valvolineä, jota olen nyt käyttänyt. Nyt on kädet yltäpäältä siinä tahmassa, kipristelee ja tuntuu hassulta vi**taa.

Mikäli se kappale jota äsken katsoin oli kenno, niin väittäisin että tuo oli juurikin tarvike mallia. Tosin, onko keltainen mahdollista kääntää "väärin päin" niin ettei keltaisuus näy ja letkulähdöt tällöin väärät?

Voisi melkein koittaa tuota irti huomenna/ylihuomenna, jos saa tuolta takaa sen nuljautettua. Jos menee niin simppelisti kuin näyttäisi, niin vit**us jää minimaaliseksi ja saa halvalla tehtyä. Melkein tarkistan kennon kunnon ennenkuin vaihdan, koska tuo lämmönsäätimen läppä.
  Vastaa lainaten
Vanha 29.01.13, 17:17   #1768 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 06/2008
Viestejä: 2823
Nyt on RS:ään ulompi vetari vaihdettu. 540e tuli töineen Leppäsuon autossa maksamaan ja osan hinta oli +400e tuosta. Harmittaa toki mutta toisaalta hyvä että vaihdettiin. Vanha vetari oli tarvikemalli ja aivan totaalisen loppu. Oi sitä iloa kun uskalsi liittymässäkin antaa kunnolla kaasua muutenkin kuin suoraan ajaessa ilman pelkoa vetarin leviämisestä.
__________________
Asus P6T Deluxe / Intel i7 920@4.1ghz+Noctua NH-D14 / 12gb Kingston HyperX Blu 1600mhz / Ati R9 290 referenssimalli / XFX 750W Core Edition / Samsung F3 1tb, 830 128gb SSD, OCZ Vertex2 90gb / Haf 912+ plus lisätuuletusta / 2xFullHD näyttöjä
  Vastaa lainaten
Vanha 30.01.13, 10:35   #1769 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10096
Mjahas. Ei sitten Escortin ovet auennu, vaikka avain kyllä pyöri lukossa aivan normaalin tuntuisesti.

Aikaisemminkin pääsi vain apparin puolelta sisään, nyt ei sieltäkään.

1,5h meni murtautuessa sisään hajoittamatta mitään.

Auton mukana tuli vaikka miten monta avainta, sekä cobran kaukosäädin ja semmonen kuittausavain. Eli siellä saattaa olla kaukosäätöboksi jossain, tai sitten ei ole. Vastakappaletta tolle ajoneston kuittausavaimelle ei ainakaan löydy.
Kaukosäätimeenkään ei kyllä reagoi mitenkään.

Täytyy varmaan kesällä ottaa hommaks laittaa tohon toimiva kaukosäätö ja avaimenreikiin peitelätkät. Jos on aikaa näperrellä.
__________________
Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
iHerb.com -5$ ensitilaus alekoodi: ATU475
Instagram: teruoh111
  Vastaa lainaten
Vanha 30.01.13, 10:57   #1770 (linkki)
Rixivee
 
Viestejä: n/a
Jaaha. Ei ainakaan parane tämä, koulun jälkeen palasin Scorpion ääreen ja huomasin että eihän tuota lämppärin kennoa edes saa tuolta pois ilman ohjaamon etuosan(mittaristo, hansikaslokero, ym.) purkamista. Nyt elän tutuksen ja pelonsekaisessa tilassa, koska dohcin kansi ._.

Teoria(etenkin TeknoR saa kommentoida, kun on Scorpioiden parissa enemmän peuhannut):
- Lämppärin kenno/kennon letkut tukossa
- Vuotaa jäähdytinnestettä joltain kohtaa -> päästää ilmaa sisään
- Koska kennon on tukossa ja repii kokoajan ilmaa sisään -> veden kierto häiriintynyt

Ideoita? Täytyykö seuraavalla plussakelillä(3+ pvä putkeen) purkaa tuo ohjaamo ja vaihtaa kenno? Kannattaisiko kenties vaihtaa suurin osa vesiletkuista samalla.. osa vaikuttaa aika haperoilta jo? Alkuperäisiä letkuja ei juuri saa kuin purkuautoista, eli kannattaisiko ns. letkusarja tehdä itse?

Ainakin kennolle menevät letkut tekisi mieli vaihtaa, kun ei tuota ohjaamoa viitsi huvikseen auki repiä.

Ottaa lievästi päähän, mutta kuten ukko sanoi "tuon romun kanssa et saa pidettyä käsiä puhtaina"
  Vastaa lainaten
Vanha 30.01.13, 11:33   #1771 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 08/2002
Viestejä: 10096
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rixivee Näytä viesti
- Lämppärin kenno/kennon letkut tukossa
- Vuotaa jäähdytinnestettä joltain kohtaa -> päästää ilmaa sisään
- Koska kennon on tukossa ja repii kokoajan ilmaa sisään -> veden kierto häiriintynyt
Noihan on helppo testata.

1. Letkut irti ja työnnät vaikka puutarhaletkulla vettä sisään. Jos se tulee läpi, niin ei se ainakaan tukossa ole.
2. Sitten puhallat kompuralla kennoon esim 1,5bar paineen, toisen letkukaran ollessa tulpattuna. Jos paine ei karkaa, niin ei se kenno kyllä vuoda.
Mikäli ei ole kompuraa niin voit suullakin puhaltaa, kyllä sen tuntee jos ei ole tiivis, mutta paineen kestoa et saa samalla testattua.

Ja nuo siis onnistuvat lämppärinkenno paikoillaan, moottoritilan puolelta tehtynä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rixivee Näytä viesti
Ainakin kennolle menevät letkut tekisi mieli vaihtaa, kun ei tuota ohjaamoa viitsi huvikseen auki repiä.
Kennon letkukarat tulee tulipellin läpi, klemmaritkin taitaa olla moottoritilan puolella, eli ne voi vaihtaa koskematta koko kennoon, tai purkamatta mitään. Jossain autossa oli hölmösti klemmaritkin jemmattu auton sisäpuolelle...en nyt muista mikä. Se oli kyllä ihan älyttömän tyhmä systeemi.

Suosittelen ottamaan hommaksi, kun nyt tosiaan kelit antaa myöten, eikä tarvii hikoilla ainakaan (paljoa) Samalla vaivalla menee sit palaneet/himmentyneet polttimot -> uusiin kaikkiin kojelaudan osiin, kun sitä irrottelemaan rupeaa. Mutta testaa se noilla letkuilla ja kompuralla ensin.
__________________
Lähteekö lentokone lentoon liukuhihnalta?
iHerb.com -5$ ensitilaus alekoodi: ATU475
Instagram: teruoh111
  Vastaa lainaten
Vanha 31.01.13, 08:13   #1772 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2011
Viestejä: 8
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veriveli GTM Näytä viesti
Peugeot 206 2001 1,6L Bensa.

Sinne jäi.

Ajettiin Hesasta Tampereelle, käytiin kahvilla ja jatkettin matkaa, ekassa risteyksessä kuulosti siltä kun kone ois nielassu banaanin kuorineen. Käynti muuttu heti epätahtiseksi, nylkytti niin vitusti ja sammui. Sain käyntiin ja siirettyä tien sivuun, mutta se ei pysy ollenkaan käynnissä ellei kierrokset ole yli 1,5krpm.

Kaadoin tankkiin jäänestoainetta ja täytin jäähdytysnesteen, kun en muutakaan osannut tehä. Pitelin käynnissä ja kierroksilla hetken aikaa. Nyt se ei enää sammunut, mutta tyhjäkäynti heilutti autoa vaakamambon tahtiin. Hetken siinä ihmeteltyäni siirsin autoa hieman ja huomasin että edellisessä kohdassa oli lumi sulanut hiukan liian isolta alueelta koneen alta. Kurkkasin alle ja sielähän se pakoputki hohkaa aivan punasena ensimmäiseen pönttöön asti. Sammutin vartiksi, ajoin 200 metriä lähimmän huollon pihaan ja vein avaimet toimistoon.

Nyt pelottaa jo se soitto sieltä huollosta, mikähän tälle kävi sitä en tiedä, mutta se kylmä fiilis on että kalliiksi tulee tai varaosiksi menee. Sapettaa
Etu puola siitä oli mennyt, eli sytytykset ihan pielessä tai ei lainkaan. Liika käyttäminen oli sitten rikkonut pakoputken ensimmäisen mutkan, haljennut.

Puola oli noin 200e, pakoputket mutka tiivisteineen 150, perusnippeliä ja duuni yhteensä 620e. Ilman naurettavaa alvia se on tasan 500e, joten ei äijälle paljoa jäänyt työstä käteen vaikka kalliilta tuntuikin.

Etuna sanottava että nyt käy paljon hiljaisemmin, ja tietää taas ettei tuotakaan tarvitse vaihtaa taasen ihan heti.
  Vastaa lainaten
Vanha 31.01.13, 11:17   #1773 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 05/2012
Viestejä: 407
Ei vituta ei, 1400€ umpiot autoon prkl, saa nähdä vaihtaakko vaiko eikö.
__________________
Kun alieni laskeutui esson pihaan, niin se tepasteli ulos aluksestaan ja tervehti bensa pumppua... kun se hetken oli odotellut niin se suuttui ja sanoi :-Ei noin ylpeä tarvisi olla vaikka kulli ulottuukin korvaan asti...
  Vastaa lainaten
Vanha 31.01.13, 11:53   #1774 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Viestejä: 2504
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiVee92 Näytä viesti
Ei vituta ei, 1400€ umpiot autoon prkl, saa nähdä vaihtaakko vaiko eikö.
xenon umpiot vai miten noin kalliit?
__________________
Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu, Ojapelto sanoo.
  Vastaa lainaten
Vanha 31.01.13, 11:57   #1775 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 07/2006
Viestejä: 2504
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Veriveli GTM Näytä viesti
Etu puola siitä oli mennyt, eli sytytykset ihan pielessä tai ei lainkaan. Liika käyttäminen oli sitten rikkonut pakoputken ensimmäisen mutkan, haljennut.

Puola oli noin 200e, pakoputket mutka tiivisteineen 150, perusnippeliä ja duuni yhteensä 620e. Ilman naurettavaa alvia se on tasan 500e, joten ei äijälle paljoa jäänyt työstä käteen vaikka kalliilta tuntuikin.

Etuna sanottava että nyt käy paljon hiljaisemmin, ja tietää taas ettei tuotakaan tarvitse vaihtaa taasen ihan heti.

joskus oikeesti kannattaisi edes yrittää tehdä itse, vrt:

1,1i/1,4i/1,6i ->00 "puolakansi" (ei 16V) 85,50eur

Jos vaihdon tekee vasemmalla kädellä ja yhdellä sormella saa tuhlattua ehkä maksimissaan 3 minuuttia.

noista putkiselityksistä nyt ei käsitä yhtään mitä siellä on vaihdettu, mutulla kuitenkin alle satasen osia.
__________________
Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu, Ojapelto sanoo.
  Vastaa lainaten
Vastaa

Hae ketjusta:

Laajennettu haku

Hyppää alueelle:




Kaikki ajat ovat GMT +2. Kello on nyt 00:08.